اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

هدف سوال از رییس جمهور، فعال کردن دولت در حوزه معیشت مردم است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال پاسخگو کردن دولت هستیم و هدف مجلس از سوال از رییس جمهور فعال کردن دولت در حوزه معیشت مردم است.

هدف سوال از رییس جمهور، فعال کردن دولت در حوزه معیشت مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار با شورای سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهار کرد: رسانه‌ها یک ابزار خوب برای ارتقاء سطح آگاهی مردم هستند و آن را باید یک ابزار خوب برای ارتقاء سطح اجتماعی مردم بدانیم.

وی با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات رهبری در مجلس افزود:نباید به فکر ایجاد یک کمیسیون یا فراکسیون خاص برای پیگیری مطالبات رهبری باشیم بلکه همه مجلس و کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها باید خود را موظف به پیگیری مطالبات رهبری بدانند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ساختار حقوقی مبتنی بر تقنین در کشور رعایت نشده و قوانین بسیار زیادی در کشور دارید و باید بپذیریم بخش اعظمی از قوانین کشور زائد است و باید حذف شود.

 

زیرساخت های شبکه درمان در استان به شدت فقیر است

وی بیان کرد: زیرساخت های شبکه درمان در استان به شدت فقیر است و حتی از داشتن آب در حالی که کنار آب هستیم محروم هستیم.

محمدبیگی تصریح کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که سرزمین پر از آب رودبار الموت و یا طارم اجازه استفاده از آب خود را ندارند و این آب راهی سفیدرود می شود اما حق برداشت از آن را نداریم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بتوانیم در این 4 سال زیرساخت های بهداشت و درمان را تقویت و در راستای محرومیت زدایی گام بردارم کار بزرگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کار کردن در حوزه خانواده و طب سلامت منافاتی با معیشت مردم ندارد، تصریح کرد: یک سوم درآمد مردم صرف معیشت می شود و نمی‌توان این دو را از یکدیگر جدا دانست.

محمدبیگی گفت: اگر سند ملی گیاهان دارویی را تصویب کنیم در همین قزوین می توان چندین هزار شغل را ایجاد کنیم.

وی افزود: سیاست‌های برنامه‌ای دولت در حوزه جمعیت و فرزندآوری به شدت ضعیف و ناکارآمد است و در برخی مواقع با سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری منافات دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که باید در کنار معیشت دیده شود مسئله افزایش جمعیت است و اگر این کار به درستی دیده شود خود نیز می‌تواند برخی مشکلات اقتصادی را رفع کند.

وی تصریح کرد: جمعیت مناسب، اقتصاد را بارور می‌کند و اگر به فکر معیشت هستیم باید در کنار هم مشوق اقتصادی بدهیم و به فکر افزایش جمعیت نیز باشیم.

 

بسیج رسانه باید پیشرو تمام مطالبات رسانه‌ای مقام معظم رهبری باشد

محمدبیگی ادامه داد: بسیج رسانه باید پیشرو تمام مطالبات رسانه‌ای مقام معظم رهبری باشد و گفتمان‌سازی و جریان‌سازی رسانه‌ای و سیاستگذاری فرهنگی جامعه نقش اصیل خود را ایفا کند.

وی تأکید کرد: به دنبال پاسخگو کردن دولت هستیم و هدف از سوال از رییس جمهور تشکیل کمیته‌های اقتصادی و معیشت مردم و فعال کردن قرارگاه اقتصاد مقاومتی در دولت و نهایت فعال کردن دولت در حوزه معیشت مردم است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان یادآور شد: به دنبال محرومیت‌زدایی و اقدامات زیرساختی در حوزه آب و برق هستم و حوزه بهداشت و درمان هم به صورت ویژه کار خواهم کرد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول