اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

محافل شادی و عزا عامل شیوع کرونا هستند

بخشدار معمولان گفت: یکی ازآفت های فعلی درشرایط کرونایی محافل شادی و عزا در این منطقه است.

محافل شادی و عزا عامل شیوع کرونا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، سید حبیب الله موسوی روز پنجشنبه در جلسه نهضت سوادآموزی معمولان اظهار داشت: حضور در این مراسم‌ها موجب افزایش بی‌رویه آمار مبتلایان شده است از این رو آنچه مسئولان تصمیم می‌گیرند به نفع مردم است.

وی افزود: جامعه امروز دچارآفت شده و آمار مبتلایان به این ویروس روزانه افزایش، پیدا می‌کند و جنبش و رشد بیش از حد پیداک رده و روزانه آمار فوتی‌ها بیشتر می‌شود.

بخشدار معمولان گفت: مفهوم سواد با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی تغییر بسیار کرده، هدف از ایجاد سازمان تخصصی یونسکو برقراری صلح و آرامش ودرراستای ریشه کن کردن فقر و ارتباط رسانه‌ای است و هر ساله با تعریف جدید از سواد آن را به صورت بین المللی برای ملت‌ها ابلاغ می‌کند.

وی افزود: کسی که بتواند از خوانده‌ها و دانسته‌های خود تغییری در زندگی ایجاد کند بر اساس آخرین تعریف یونسکو با سواد است.

موسوی یادآورشد: علاوه بر خواندن و نوشتن فراگیری سواد سلامتی، مالی، تربیتی، عاطفی، رایانه‌ای و رسانه‌ای در عصر کنونی، نیاز امروز هر فرد است.

وی عنوان کرد: نهضت سوادآموزی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب و امام است و با هدایت مقام معظم رهبری در ادامه تحقق پیدا کرد و تحول بزرگی برای ریشه کنی بی‌سوادی ایجاد کرد.

بخشدار معمولان گفت: سواد آموزی در عصر کنونی به معنای توانایی خواندن و نوشتن نیست بلکه  فراتر از آن است و از اهداف نهضت شناسایی، جذب، آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی و ارتقای آموزش در سطوح بالاتر به سوادآموزان است.

وی خاطرنشان کرد: علم و دانش زمانی عامل موفقیت می‌شود که با مهارت‌آموزی همراه باشد. بنابراین برای حل مشکلات معیشتی سواد آموز در جامعه و کسب توانمندی لازم  ارتباط سواد و مهارت ضروری است.

موسوی یادآورشد: امروز سواد به شکل های مختلفی تعریف شده و تغییر کرده و به صرف خواندن و نوشتن نیست و دنیا با سواد رسانه ای،ارتباط پیدا کرده و بر این اساس زندگی را باید به شرایط مطلوب خود تغییر داد.

بخشدار معمولان گفت: امروز در شرایط کرونایی سواد سلامت در مقابله با ویروس ناشناخته حائز اهمیت است و مردم بایدآگاه باشند که در موقعیت پیش، آمده سبک زندگی خویش با آن وفق و سازگار کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول