اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گچسارانی‌ها هشدارها را جدی بگیرند/ شهرستان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد

هم اکنون روند صعودی افراد مبتلا و فوتی ناشی از این ویروس کرونا در گچساران روز به روز در حال افزایش است به و وضعیت این شهرستان در حالت قرمز و بحرانی قرار گرفته است.

گچسارانی‌ها هشدارها را جدی بگیرند/ شهرستان در وضعیت قرمز و بحرانی  قرار دارد

خبرگزاری فارس گچساران_ سمیرا نصاری، با آغاز موج دوم  ویروس کرونا در استان  و افزایش  یک‌باره شمار مبتلایان به این بیماری مشاهده می‌شود که  این ویروس در شهرستان گچساران از خردادماه تاکنون روند صعودی را طی می‌کند به طوری که مسوولان استانی نسبت به وضعیت گچساران هشدارهای مکرری  را در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز در مراسم عروسی و ترحیم را می‌دهند.

 هم اکنون روند صعودی افراد مبتلا و فوتی ناشی از این ویروس  در گچساران  روز به روز در حال افزایش و این موضوع نگران کننده است  به گونه‌ای که وضعیت شهرستان گچساران در حالت قرمز و بحرانی قرار گرفته است.

از زمان شیوع ویروس کرونا تا اواخر اردیبهشت ماه تنها در شهرستان 74 نفر به این ویروس مبتلا و یک نفر فوتی به ثبت رسیده بود اما با آغاز موج دوم این بیماری  در خردادماه تعداد 181 نفر در این شهرستان به این کووید_ 19 مبتلا شدند.

حال شهرستان گچساران از نظر تعداد بیماران کرونایی و جان‌باختگان در وضعیت بدتری نسبت به سایر نقاط استان دارد و در این باره هشدارهایی از سوی مسوولان استانی و شهرستانی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در آمار علوم پزشکی متاسفانه با شیب تندی مسیر را طی می کنیم که خطرناک و پر هزینه است.

حسین کلانتری گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ای‌.سی‌.یو ما محدود است با این ظرفیت با کمبود جا روبرو می شویم و باید منتظر حوادث بعدی بود پس اول باید زنجیره انتقال را قطع کنیم که اگر این گونه شود کسانی که مبتلا می شوند با خطر جدی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونایی در شهرستان گچساران خطرناک و تهدید کننده بوده و مردم باید رعایت کنند، گفت: در مناطقی با وضعیت قرمز باید تالارها تعطیل شود و هم اکنون در گچساران وضعیت خطرناک و تهدید کننده است.

 در ادامه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان خبر داد و گفت: امروز متاسفانه دو مورد فوتی جدید گزارش شد که هر دو مورد 62 ساله و 83 ساله دچار بیماری زمینه‌ای و اهل گچساران بودند.

دکتر پرویز یزدانپناه گفت: در نوزدهمین روز از تیرماه، 165 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد 57 نفر مبتلای قطعی هستند.

وی با اشاره به اینکه 10 بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند، اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1537 مورد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: امروز  از 172 جواب دریافتی از آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج 80درصد موارد مثبت در شهرستان های گچساران، (٣٦ درصد )بویراحمد، باشت و بهمئی و 20 درصد دیگر نیز مربوط به شهرستان های چرام، کهگیلویه، لنده و دنا است.

دکتر پرویز یزدانپناه خاطر نشان کرد: رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی در استفاده از ماسک بسیار ضروری است؛ چرا که استفاده از ماسک آلوده یا نامناسب برای افراد حتی می‌تواند خطرناک هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید حتی‌الامکان از مسافرت ،تردد در شهر و حضور در مکان های شلوغ و مراکز خرید،مراکز بهداشتی درمانی و تجمعات خودداری کنند و سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.

 به گزارش فارس،  از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 29 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد فوت شده که از مجموع این تعداد  بیش از نیمی از فوتی‌های ناشی از بیماری کووید_ 19متعلق به شهرستان گچساران است.

 لازم به ذکر است، روز به روز بر  مبتلایان و فوتی ناشی از ویروس کرونا در این شهرستان افزایش می‌یابد اما متاسفانه هنوز هم مشاهده  می‌شود که شهروندان نکات بهداشتی  را رعایت نمی‌کنند و در تجمعات همچنان مانند روزهای گذشته حضور دارند.

با اعمال مجدد محدودیت‌ها در بازار و تعطیلی برخی صنوف هنوز هم تردد در شهر  زیاد است و گویی که شهروندان هنوز هم هشدارها را جدی نگرفته‌اند.

 با این همه تفاسیر در می‌یابیم که شهروندان هشدارهای مسوولان را تا به این لحظه جدی نگرفته و در انتظار بحران جدیدی در شهرستان هستند.

 انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول