اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

درد دل‌های مالیاتی فعالان اقتصادی کرمان

جمعی از فعالان اقتصادی استان کرمان در سفر رئیس سازمان مالیاتی کشور مشکلات خود در این حوزه را مطرح و خواستار رفع آن شدند.

درد دل‌های مالیاتی فعالان اقتصادی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان عصر امروز در حاشیه دیدار جمعی از فعالان اقتصادی استان کرمان با رئیس سازمان مالیاتی کشور اظهار داشت: در بررسی فضای کسب  و کار، ۷۵ درصد فعالان اقتصادی در استان دغدغه بیمه بانک و مالیات دارند.

وی علت این دغدغه‌ها را به دلیل محدودیت‌های قوانین و مقررات دانست و اظهار کرد: درخواست داریم رفع محدودیت‌ها و تعامل با فعالان اقتصادی بیشتر شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان ادامه داد: چه اتفاقی در توسعه افزایش درآمد فعالان اقصادی افتاده که هر سال میزان درآمدهای مالیاتی استان افزایش فزاینده‌ای دارد.

طبیب‌زاده افزود: ما درک می‌کنیم شرایط بحرانی کشور را اما همیشه افزایش درآمد مالیات مشمول فعالان شناسنامه‌دار است و باید به سمت فعالیت‌های زیرزمینی و کسانی که مالیت نمی‌دهند برود.

باید مالیات حقه گرفته و اشکالات در این مسیر اصلاح شود

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان عنوان کرد: هر سال نگران هستند فعالان اقتصادی برای این موضوع و خواهش داریم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلاتی که فراهم کردند مشمول شخصیت‌های حقوقی و تولیدی هم شود، در شرایط سخت فعلی هزاران مشکل در مسیر راه وجود دارد.

طبیب‌زاده گفت: به‌عنوان یه دستگاه مالیاتی اختیارات خوب به مدیران استانی تفویض کنید تا از این گردنه سخت عبور کنیم اگر کمک نشود از تولیدکننده در سال‌های بعد خبری نخواهد بود باید مالیات حقه گرفته و اشکالات در این مسیر اصلاح شود.

سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با بیان اینکه رابطه تنگانگ فعالان اقتصادی با مالیات و دستگاه‌های دولتی داریم، اظهار داشت: در این وظیفه خطیر و سنگین سعی داریم عدالت رعایت شود و رسیدگی‌های بر اساس واقعیت باشد.

جرائم ماده ۲۷۲ قانون مورد بخشودگی قرار گیرد

محمدحسبن قربانی از فعالان اقتصادی حاضر در جلسه در طرح مشکلات مالیاتی به موضوع هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی و تضعیف جایگاه نماینده بند سه اشاره و اظهار کرد: با توجه به تنوع مودیان و اعداد و ارقام، هیئت‌ها به صورت تخصصی برگزار شود .

وی با اشاره به صدور اجرای قرارها توسط کارکنان سازمان مالیاتی افزود: پیشنهاد می‌شود در این زمینه از ظرفیت کارشناسان دادگستری و کارشناسان مالیاتی برای رضایت خاطر مؤدیان استفاده شود.

قربانی با درخواست اینکه ۴۸ ساعت قبل از جلسات پرونده‌ها بررسی شود، بیان داشت: مسئله بعدی  قوانین است که خیلی فعالان مطرح کردند که توافقاتی قبل از صدور برگ تشخیص صورت می‌گیرد که خلاف قانون است و باید جلوی آن گرفته شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: جرائم ماده ۲۷۲ قانون مورد بخشودگی قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی حل شود و در موضوع معافیت ماده ۱۰۵، قوانین هیچ جریمه‌ای برای صاددرکننده بخش تشخیص در نظر نگرفته که تقاضا داریم در این زمینه هم اقدام شود.

باید قوانین بدون پشتوانه اقتصادی را کنار گذاشت

غلامرضا رضامند دیگر فعال اقتصادی استان کرمان نیز با طرح این گله که چرا رقم مالیات برای استان کرمان این همه بالاست، گفت: افزایش سهم مالیات در بودجه کشور در سال‌های ۹۸ و ۹۹ فشار اقتصادی بیشتری وارد می‌کند و نتیجه‌ای جز ضعف و ورشکستگی فعالان اقتصادی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید قوانین بدون پشتوانه اقتصادی را کنار گذاشت و باید نسبت به مطالبه قانونی اقدام شود، اظهار کرد: مالیات از بخش مسکن، جلوگیری از فرار مالیاتی، وضع مالیات بر سودهای بانکی و تجمیع بانک‌های متعدد از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: اجرای ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم تقریبا کنار گذاشته شده است و اگر همان‌طور که روز اول بوده بازنگری شود بهتر است الان حسابرسی معنا ندارد.

اجرایی شدن مالیات عملیات تهاتر پیمانکاران با دستگاه‌ها و قراردهای پیمانکاری، مشکل مالیات از معدن اسفندقه استخراج کرومیت، مشکل مربوط به محصولات کشاورزی استان کرمان و ثبت تجمیعی، مالیات بر فروش محصولات صادراتی پسته و خرما از دیگر موارد مطرح شده در این نسیت بود.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول