اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مدافعان حریم حجاب در گرگان؛ آسیب انحرافات فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست

بسیج جامعه زنان سپاه گرگان در قامت مدافعان حریم حجاب؛ گلزار شهدای شهرستان گرگان را گلباران کردند و ندای «لبیک یا فاطمه» در آسمان شهر طنین‌انداز شد.

مدافعان حریم حجاب در گرگان؛ آسیب انحرافات فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، به مناسبت هفته عفاف و حجاب گلزار شهدای امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان توسط بانوان محجبه و انقلابی بسیج جامعه زنان سپاه گرگان گلباران شد و ندای «لبیک یا فاطمه» در آسمان شهر پیچید.

مدافعان حریم حجاب در تجدید میثاق با شهدا با «لبیک یا فاطمه» و «هستیم بر آن عهد که بستیم» گلزار شهدای امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان را گلباران کردند، در این مراسم فرمانده سپاه گرگان، بسیج جامعه زنان سپاه گرگان، فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج و بسیجیان همیشه در صحنه با حضور در گلزار شهدا و قرائت فاتحه همچنین نثار گل؛ یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی داشتند و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید عهد کردند.

این مراسم با تاکید بر پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی انجام شد تا سلامت مدافعان حریم حجاب به مخاطره نیفتد.

*خیابان‌های این شهر باید به فرهنگ فاطمی و علوی متجلی شود/ آسیب انحرافات فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست

یکی از بانوان بسیجی گرگان با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب نباید در یک هفته خلاصه شود، گفت: توجه به این واجب الهی یک مطالبه عمومی است، همه در برابر خون شهیدان تکلیف بزرگی بر گردن داریم.

وی ادامه داد: از مسوولانی که در حوزه تصمیم گیری فرهنگ هستند انتظار است با شناخت کامل از جریان نفوذ فرهنگی به خصوص در عرصه عفاف و حجاب از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ساز  پرهیز کنند و پیرو موارد خوشایند معاندین انقلاب نباشند.

این بانوی بسیجی با اشاره به اینکه آسیب انحرافات فرهنگی کمتر از مفاسد اقتصادی نیست، تاکید کرد: ما از نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و متولیان می‌خواهیم همانطوری که در حوزه اقتصادی با مفسدان برخورد می‌کنند در حوزه فرهنگ نیز با کسانی که اعتقاد مردم را نشانه و به سخره گرفتند برخورد کنند.

وی گفت: ما از تمامی مسوولان می‌خواهیم که با اقدامات خودشان مانع از گسترش فحشاء در دارالمومنین گرگان شوند.

*الگوی عفیفانه حجاب را به جهانی که تشنه معونیت است هدیه می‌دهیم

بانوی محجبه دیگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: ما بانوان برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن با پوشش عفیفانه‌مان در جوار گلزار شهدا عهد می‌بندیم با شهدایی که گفتند «خواهرم سرخی خونم را به سیاهی چادرت امانت دادم» از این امانت حفاظت می‌کنیم تا مانند شهدا به مثابه الگویی بی‌بدیل از هویت دینی خودمان دفاع و این الگوی عفیفانه را به جهانی که تشنه معونیت است هدیه دهیم.

وی با بیان اینکه نخواهیم گذاشت خون شهیدان پایمال شود، افزود: از هر کوچه و خیابان این شهر باید فرهنگ فاطمی و علوی متجلی شود، اگر با این فرهنگ فاصله گرفتیم یعنی غافل شدیم و باید در رفتار و کردار و عملکردمان تجدید نظر کنیم.

*بروز هر آسیب اجتماعی حکایت از کم کاری مسوولان دارد

یکی دیگر از بانوان گرگانی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی باید نسل انقلابی تربیت کند، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی هم باید حق خودشان را به شهدا ادا کنند، هر آسیب اجتماعی که در این شهر به وقوع می‌پیوندند حکایت از کم کاری و یا بی توجهی مسوولان دارد.

وی ادامه داد: اگر هر کسی در هر جایگاهی قرار دارد خود را موظف به اجرای قانون اسلامی و واجب الهی بداند باور کنید راه روشن در انتظار جامعه است.

*فرهنگ انقلاب جریان دارد/ به اشاعه فرهنگ بیگانه جولان ندهیم

یکی دیگر از بانوان محجبه گرگانی بر لزوم برخورد متولیان با پدیده بدحجابی در شهر تاکید کرد و گفت: اینجا دارالمومنین گرگان است، پدیده شوم بدحجابی زیبنده شهری که هزاران شهید داده نیست.

این بانوی گرگانی با اشاره به اینکه نتیجه بی‌توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب بروز آسیب‌های اجتماعی است، ابراز کرد: باید همه تلاش کنیم برنامه‌های عفاف و حجاب با غنای بیشتری در فضای حقیقی و یا مجازی ترویج شود و به اشاعه فرهنگ بیگانه جولان ندهیم.

*برای حفظ امنیت ملی فعالانه در فضای مجازی و حقیقی هستیم/ جنگ بیولوژیک دشمن نمی‌تواند ما را از عهدمان سست کند

این بانوی جوان تاکید کرد: ما در تمام صحنه‌ها حضور فعال داریم و برای حفظ امنیت ملی‌مان فعالانه در فضای مجازی و حقیقی هستیم، دشمن خیال نکند با به راه انداختن جنگ بیولوژیک می‌تواند ما را از عهدمان سست کند، ما به امید ظهور و دیدار با امام زمان (عج) گامهای‌مان را مصمم‌تر برمی‌داریم.

وی تجدید میثاق با شهیدان را گامی موثر در زنده نگهداشتن یاد شهیدان خواند و گفت: امسال این مراسم  با محدودیت‌های کرونایی برگزار شد، این حرکت فرهنگی نشان از این دارد که فرهنگ انقلاب جریان دارد و اجازه نخواهیم داد ضدارزش‌ها جای خود را به ارزش‌ها بدهند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول