اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«پاتل گورگداری» هم‌چنان در انتظار توجه مسؤولان + فیلم و عکس

روستای «پاتل گورگداری» واقع در دهستان سندرک از بخش سندرک شهرستان میناب است. در این روستا به‌دلیل خدمات بسیار محدود و خیلی کم، هیچ‌گونه پیشرفت و حوزه نفوذی ندارد که نیاز است مسؤولان توجه ویژه‌ای را به این منطقه محروم در شرق هرمزگان معطوف سازند.

«پاتل گورگداری» هم‌چنان در انتظار توجه مسؤولان + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، روستای «پاتل گورگداری» واقع در دهستان سندرک از بخش سندرک شهرستان میناب است. در این روستا به‌دلیل خدمات بسیار محدود، هیچ‌گونه پیشرفت و حوزه نفوذی ندارد که نیاز است مسؤولان توجه ویژه‌ای را به این منطقه محروم در شرق هرمزگان معطوف سازند.

فاصله این روستا تا بخش سندرک حدود 22 کیلومتر(از طریق راه روستایی گرو) و فاصله این روستا تا میناب به‌عنوان مـرکز شهرستان 42کیلومتر است.

اما آنچه قابل توجه است اینکه در روستای مذکور به‌دلیل خدمات بسیار محدود و خیلی کم هیچ‌گونه پیشرفت و حوزه نفوذی ندارد لذا دلایل عدم وجود پیشرفت و حوزه نفوذ این روستا به ترتیب 1- کمبود امکانات و خدمات، 2- مهاجرت افراد روستا به روستاهای اطراف، 3- خشکسالی و کمبود آب شرب، 4- خشکسالی و کمبود آب برای کشت زمین‌های کشاورزی، 5- نبود فضای آموزشی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی، 6- وجود ارتفاعات و عدم دسترسی روستاهای اطراف، 7- کمبود جاده‌های ارتباطی و... ارائه و بررسی می‌گردد.

همه این مشکلات دست به دست هم داده تا آن روستا فاقد هرگونه حوزه نفوذ مستقیمی تلقی شود. تنها ارتباط این روستا با روستاهای گرو، مازاوی و سندرک به جهت استفاده از مدارس و خانه بهداشت این روستاهاست.

 

 

به گزارش فارس، منطقه سندرک که اکنون به شهر تبدیل شده است از شمال به دهستان «بن‌در»، از شرق به بندر جاسک، از جنوب به دهستان «درپهن»، از جنوب غربی به دهستان سیریک، از غرب به دهستان «بمانی» و از سمت شمال غربی به دهستان «کریان» محدود می‌شود.

بخش سندرک در شرق شهرستان میناب واقع شده است. به‌طور کلـی این منطقه دارای 32 آبادی دارای سکنه را شامل می‌شود که این آبادی‌ها را در آینده معرفی خواهیم کرد. فاصله این منطقه تا میناب به‌عنوان مرکز شهرستان 55 کیلومتر است.

انتهای پیام/3264/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول