اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پلمب خانه‌های غیرمجاز در سمنان که به مسافران اقامت می‌دهند

رئیس جامعه هتل‌داران استان سمنان گفت: خانه‌های غیرمجاز که زمینه اقامت مسافران را فراهم می‌کنند، باید شناسایی و پلمب شوند.

پلمب خانه‌های غیرمجاز در سمنان که به مسافران اقامت می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، محمدمهدی کردان در دیدار شماری از مدیران هتل‌ها با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اظهار کرد: باید از اقامت مسافران در واحدهای اقامتی دستگاه‌های اجرایی نیز جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: جلوگیری از اقامت مسافران در واحدهای اقامتی غیرمجاز یا مراکزی که زیر نظر میراث فرهنگی نیستند، یکی از بهترین حمایت‌ها از مراکز اقامتی مجاز این استان است.

مدیران هتل‌ها نیز در این نشست، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی ازجمله دوره‌های آداب معاشرت برای میزبانی هتل‌ها از مسافران، برنامه‌ریزی برای برگزاری فم تورها و سازمان‌دهی و استانداردسازی تأسیسات گردشگری استان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اعلام حمایت این اداره کل از مراکز اقامتی مجاز گفت: یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل جلوگیری از اقامت مسافران و گردشگران در واحدهای غیرمجاز است.

مهدی جمال افزود: فراهم کردن زمینه معرفی استان در شبکه‌های بین‌المللی، استفاده از ظرفیت کاروانسرای سمنان با هدف ایجاد پایگاه فرهنگی و گردشگری شهر سمنان، آموزش و توانمندسازی جوامع محلی در روستاها از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

وی بیان کرد: ایجاد زمینه تعامل دستگاه‌های اجرایی با تأسیسات گردشگری در اثر آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از دیگر برنامه‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه آموزش و استانداردسازی، لازمه تمدید مجوزهای تأسیسات گردشگری است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی تأسیسات گردشگری استان سمنان از هفته گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

در استان سمنان ۱۶ هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل، پنج مهمان‌پذیر، ۸۸ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۲ اقامتگاه سنتی، ۵۷ خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، سه اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری با ظرفیت پذیرش سه هزار و ۴۴۶ نفر شب، پذیرای گردشگران هستند.

۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی و ۱۹ سفره‌خانه سنتی در استان سمنان فعال هستند و سه مؤسسه آموزش گردشگری در این استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول