اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آموزش «اطفا حریق و آتش‌سوزی» در مدیریت بحران گلستان + تصاویر

دوره آموزشی «اطفا حریق و آتش‌سوزی» به صورت تئوری و عملی با حضور کارشناسان اداره کل مدیریت بحران استان گلستان از سوی مربیان سازمان آتش‌نشانی گرگان برگزار شد.

آموزش «اطفا حریق و آتش‌سوزی» در مدیریت بحران گلستان + تصاویر

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در خصوص ضرورت برگزاری دوره آموزشی برای توانمندی کردن کارکنان این اداره کل گفت: براساس بند «پ» ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران «تمام مدیران و کارشناسانِ، مسوول در امر مدیریت حوادث، موظف هستند دوره‌های آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت مرتبط با مدیریت بحران را طی کنند.

رضا قادری اظهار کرد: همچنین قانون جدید مدیریت بحران با تاکید بر پیشگیری تدوین و ابلاغ شده که لازمه هرگونه اقدامات پیشگیرانه، آموزش است یعنی اینکه در مقوله مدیریت بحران، ابتدا انواع حوادث را بشناسیم، بدانیم چگونه حادث می‌شوند و چگونه با آن مقابله کنیم به‌طوری که نحوه رفتار ما در زمان قبل - حین و پس از حادثه چگونه باید باشد.

وی تصریح کرد: استان گلستان حداقل از زمان تاسیس تاکنون حوادث متعددی را تجربه کرده است، از جمله خشکسالی، سیل‌های سال‌های ۱۳۸۰، ۱۳۸۱، ۱۳۸۴، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۸ طوفان سال ۱۳۷۸، رانش‌ها و آتش‌سوزی‌ها که هم قهری بوده، مانند آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع و هم انسان‌ساخت که در اماکن عمومی و یا منازل اشخاص روی داده و خسارات جبران‌ناپذیر مالی و جانی در پی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: باید، هم بشناسیم که عوامل بروز آتش‌سوزی چیست تا در جهت کاهش و جلوگیری از وقوع  آن تلاش کنیم و هم بدانیم چگونه باید با آن رفتار و مقابله کنیم، این مهم مگر با آموزش، آن‌هم آموزش مستمر اتفاق نمی‌افتد.
قادری خاطرنشان کرد: لازم دیدم که ابتدا مجموعه همکاران در اداره کل مدیریت بحران که مستقیما در ارتباط هستند دوره مذکور را ببیند برای همین با هماهنگی صورت گرفته با سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان، «دوره آموزشی آتش‌سوزی و اطفای حریق» هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی در اداره کل مدیریت بحران برگزار شد.

وی ادامه داد: جا دارد از آقای قره‌قاشی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گرگان که همیشه و در همه مدیریت‌های حوادث استان، با این اداره کل و دستگاه‌های عضو ستاد همکاری و اقدام شایسته داشتند و همچنین آموزش این دوره را قبول زحمت کردند، تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس درخواست و قول همکاری سازمان آتش‌نشانی گرگان،‌ کارکنان اداره کل مدیریت بحران استان گلستان حاضر در دوره آموزشی مقرر شد  تا هماهنگی لازم با مجتمع‌های سکونتی خود به عمل آورند تا دوره آموزشی برای ساکنان ساختمان برگزار شود.
وی اضافه کرد: این دوره و دوره‌های مشابه برای مجموعه استانداری استمرار خواهد داشت و دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران نیز باید برای کارکنان خود برگزار کنند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول