اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی عنوان کرد: داعش و تروریسم بخشی از بازی آمریکا برای چپاول منطقه

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ترس رژیم آمریکا از مرام و آرمان شهید سلیمانی پس از شهادتش حتی بیشتر از دوره حیات آن قهرمان شده، گفت: ترور سپهبد سلیمانی ثابت کرد که داعش و تروریسم بخشی از بازی آمریکا برای چپاول منطقه بوده است.

موسوی عنوان کرد: داعش و تروریسم بخشی از بازی آمریکا برای چپاول منطقه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان هجو و شرم آور اخیر برخی مقامات سابق و فعلی رژیم آمریکا در خصوص قهرمان بی بدیل مبارزه با تروریسم، سپهبد شهید سلیمانی اظهار داشت: اینکه جنایتکاران حرفه‌ای درصدد توجیه جنایاتشان باشند تازگی ندارد، اما آنچه مایه تاسف مضاعف و نشان دهنده خوی استکباری آمریکا است نحوه واکنش گستاخانه آنها به سازمان ملل و گزارشگر موضوعی است که بر اساس ماموریت رسمی خود اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی را غیرقانونی دانسته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: شهید سلیمانی موثرترین نیرو در برابر گسترش تروریسم و افراط گری خشن به ویژه داعش در منطقه و جهان بوده است و طبیعی است رژیمی که به اعتراف رئیس جمهور فعلی آن نقش اصلی در شکل گیری و گسترش جریان های وحشی تروریستی در غرب آسیا داشته است، حتی پس از ترور شهید سلیمانی و مرگ جسمانی وی نیز دست از کینه ورزی و بدگویی نسبت به وی برندارد.

وی عنوان کرد. همه اینها نشان می‌دهد ترس رژیم آمریکا از مرام و آرمان شهید سلیمانی پس از شهادتش حتی بیشتر از دوره حیات آن قهرمان شده است.

موسوی در ادمه افزود: ترور این قهرمان ملی و مدافع صلح و امنیت منطقه ثابت کرد که داعش و تروریسم بخشی از بازی آمریکا برای چپاول منطقه بوده و ادعای این کشور در مبارزه با تروریسم کاملا پوچ و بی اساس است و بی جهت نبود که داعش اولین جشن گیرنده این ترور بود و البته رژیم صهیونیستی نیز تنها موجودیتی بود که ترور شهید سلیمانی را به قاتلان آن شهید تبریک گفت. در بزرگی شهید سلیمانی همین بس که شقی ترین افراد روی زمین و قانون شکن ترین رژیم های موجود دشمنان وی بودند.

موسوی افزود: آمریکا با نقض قواعد آمره و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و با نادیده گرفتن کلیه مبانی انسانی و اخلاقی، اقدام به ترور سپهبد سلیمانی و یارانش کرد، عملی که مصداق بارز تروریسم دولتی  بوده و موجب مسئولیت محرز بین‌المللی آمریکاست. این اقدام آمریکا تنها نمونه دیگری از فهرست بلندبالای شرارت و دشمنی و کینه توزی آمریکا علیه ملت ایران است که از کودتای ۱۳۳۲ شروع شد، با تقویت حکومت خشن و سرکوبگر سلطنتی ادامه یافت، در قالب حمایت بی شائبه از صدام در جنگ تحمیلی پی گرفته شد، به کشتار ۳۰۰ مسافر هواپیمای ایرباس رسید و تاکنون به انحای مختلف از جمله اعمال تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی استمرار یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد از سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر انتظار می رود به مسئولیت خود برای رسیدگی و محکوم کردن چنین اقدامات خطرناکی که نقض صریح اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد  و حقوق بشر است عمل کرده و مانع از عادی شدن قلدرمآبی، بی قانونی و آدمکشی سازمان یافته توسط رژیم آمریکا شوند. جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای اجرای عدالت و احقاق حق خود و شهروندانش فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول