اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

۹۰ درصد جمعیت خوزستان در وضعیت پرخطر کرونایی به‌سر می‌برند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۱۸ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و به تعبیری ۹۰ درصد جمعیت خوزستان در وضعیت پرخطر به‌سر می‌برند.

۹۰ درصد جمعیت خوزستان در وضعیت پرخطر کرونایی به‌سر می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید مهدی علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان هفتمین هفته متوالی وضعیت قرمز را سپری می‌کند، به‌طوری‌که از ۲۷ شهرستان، ۱۵ شهر در وضعیت قرمز و سه شهر دیگر وضعیت نارنجی دارند، به تعبیری ۹۰ درصد جمعیت استان در وضعیت پرخطری به سر می‌برند.

وی افزود: استان خوزستان به همراه استان‌های مرزی و جنوبی در وضعیت قرمز است هرچند که طی چند روز اخیر موارد بستری و بیماران سرپایی کاهش یافته اما این احتمال را باید داد که شرایط موقتی باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کرونا در حال حاضر دارو و واکسنی ندارد و مردم به اخبار جعلی که اعلام می‌کنند به‌ زودی واکسن کرونا در اختیار مردم قرار می‌گیرد اعتنا نکنند.

وی ادامه داد: با اینکه گروهی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما عده‌ای از مردم به حساسیت موضوع به دلیل بی‌تفاوتی برخی از مسئولین آگاه نیستند.

سید مهدی علوی تصریح کرد: زندگی بدون معیشت سخت است اما بدون سلامت نیز نمی‌توان معیشتی داشت، امروز استان ما در معرض دشمنی مرگبار قرار دارد اما فضا یک فضای عادی دیده می شود و مردم در بازار و خیابان‌ها خطر را نادیده می‌گیرند.

وی بیان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس همه مردم پای کار بودند و ادبیات دفاع همه جا دیده می‌شد اما درحال حاضر با شناخت عامل خطر مردم بدون استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی در اماکن حضور پیدا می‌کنند.

علوی گفت: کرونا تابستان را مساعد و مناسب یافته و همان‌طور که مشاهده می‌شود در اکثر استان‌ها حتی در استان‌هایی که وضعیت بهتری داشتند، شیوع گسترده‌ای دارد.

وی افزود: تنها راه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در خانه ماندن است که باید به این موارد جدا پایبند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول