اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشته شدن یک فرمانده نظامی وابسته به دولت مستعفی در شمال یمن

منابع خبری از کشته شدن یک فرمانده نظامی برجسته وابسته به دولت مستعفی دراستان الجوف یمن خبر می‌دهند، اما درباره عامل قتل وی، روایت‌های مختلفی وجود دارد.

کشته شدن یک فرمانده نظامی وابسته به دولت مستعفی در شمال یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فرمانده نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان سعودی) در شمال این کشور کشته شد.

یک منبع در نظامیان وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به خبرگزاری آناتولی گفت که این فرمانده نظامی در جریان حملات پهپادی جنبش انصار الله کشته شده است.

وی تأکید کرد که این فرد، «سلطان خالد خرصان» فرمانده عملیات لشکر هفتم مرزبانی بوده و چندین نفر از همراهانش نیز به همراه وی کشته شدند.

این فرمانده وابسته به هادی در استان الجوف واقع در شمال یمن کشته شد. این در حالی است که این منبع هیچ جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

گمانه‌زنی‌هایی درباره نقش ائتلاف سعودی در قتل خرصان

پایگاه خبری «مشکاة نت» اما گزارش داد که خرصان در جریان یک «حمله اشتباهی» از سوی ائتلاف سعودی-اماراتی کشته شده است.

این پایگاه خبری به نقل از «منابع رسانه‌ای» گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف، خودروی خرصان را در صحرای «خب» و «الشعف» واقع در استان الجوف هدف قرار دادند.

به گفته این منابع، علاوه بر خرصان، پنج نفر از همراهانش نیز کشته شدند.

به گزارش این پایگاه، کشته شدن خرصان که یکی از «فرماندهان نیروهای هادی در مرزهاست، با تغییر فرماندهی نیروهای هادی در الجوف توسط دولت سعودی، همزمان شده است».

بنا بر این گزارش، رژیم سعودی «امین العکیمی» استاندار الجوف را که وابسته به دولت مستعفی یمن بود، از منصب فرماندهی محور «الجوف» برکنار و «هیکل حنتف» را به عنوان «فرمانده محور شمال» جایگزین وی کرد.

به گفته منابع مذکور، به خاطر توزیع پُستها و اعتبارات مالی، اختلافات و کشمکشها در داخل عناصر وابسته به دولت مستعفی افزایش یافته و وابستگیهای حزبی هم باعث شدت گرفتن این درگیری شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول