اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بجنورد به جمع شهرهای قرمز کرونا پیوست/ دانشجویان: محدودیت اعمال کنید

دو شهر بجنورد گرمه در خراسان شمالی به جمع شهرهای با شیوع قرمز کرونا پیوستند اما تاکنون اقدام و دستور مشخصی از سوی ستاد کرونای استان دیده نمی‌شود و دانشجویان بسیجی استان نیز با اعتراض نسبت به این وضعیت، خواستار تدابیر راهگشا از سوی این ستاد شدند.

بجنورد به جمع شهرهای قرمز کرونا پیوست/ دانشجویان: محدودیت اعمال کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهرهای مختلف استان، از عدم اقامه نماز جمعه در شهرهای بجنورد و گرمه خبر داد که علت این تصمیم، اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مبنی بر وضعیت قرمز این دو شهر در شیوع کرونا بود.

با اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در بجنورد، به نظر می‌رسید تا محدودیت‌هایی از سوی ستاد استانی کرونا در خراسان شمالی اعمال و اعلام شود، اما طی روزهای اخیر هیچ‌گونه واکنش و خبری از این ستاد در رسانه‌های استان منعکس نشده است.

آخرین جلسه ستاد مقابله با شیوع کرونا در خراسان شمالی شنبه هفته گذشته بود که در آن به آخرین وضعیت شهرهای استان تا آن زمان پرداخته‌شده بود.

وضعیت نارنجی و زرد شهرهای خراسان شمالی

سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مرکز خراسان شمالی در این جلسه به وضعیت شیوع کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۴ شهرستان بجنورد، فاروج، شیروان و جاجرم در وضعیت نارنجی قرار دارند و یک قدم با وضعیت قرمز فاصله‌دارند.

وی افزود: شهرستان‌های گرمه، راز و جرگلان و اسفراین نیز در وضعیت زرد قرار دارند.(+)

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه از جدیدترین تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد که طی آن، هرگونه فروش و خروج ماسک از استان ممنوع شده و صنوف متخلف در رعایت اصول بهداشتی پلمب می‌شوند.

 

 

اما اکنون به نظر می‌رسد با گذشته ۶ روز از این تصمیمات شهر بجنورد که در وضعیت نارنجی بود، اکنون به وضعیت قرمز رسیده و شهر گرمه نیز که وضعیت زرد را تجربه می‌کرد، خود را به حالت قرمز تبدیل کرده است. شهرهای دیگر استان نیز تاکنون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و ستاد کرونا اعلام نظر جدیدی برای آن‌ها نداشته است.

جاجرم، نارنجی رو به قرمز است

اما فرماندار جاجرم نیز طی هفته اخیر از وضعیت این شهرستان در شیوع کرونا گفت و اظهار کرد: وضعیت فعلی این  شهرستان نارنجی رو به قرمز است و این وضعیت نشان‌دهنده خلاء در نظارت است و فرهنگ‌سازی برای استفاده از ماسک هم  باید توأم با اطلاع‌رسانی و نظارت باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز افزود: وضعیت در بخش‌های سنخواست، شوقان و بخش  مرکزی  نسبت به شهر جاجرم بهتر است.

اعتراض دانشجویان به ستاد استانی مقابله با کرونا

اما دانشجویان بسیجی نیز در همان روز شنبه هفته گذشته طی نامه‌ای خطاب به استاندار خراسان شمالی به‌عنوان رئیس ستاد کرونای استان درخواست‌هایی را برای مقابله با شیوع گسترده کرونا در خراسان شمالی مطرح کردند.

 

در این نامه آورده شده؛ محدودیت‌ها به مدت دو هفته در خراسان شمالی افزایش پیدا کند و در پی آن نیز، ورود و خروج به استان کنترل و غربالگری شود، محافل و مراکز تجمعی غیرضروری تعطیل شود، بر کمیت و کیفیت توزیع و ارائه اقلام بهداشتی در سطح استان نظارت و برخورد شدید با متخلفان انجام شود، به‌صورت روزانه آمار مبتلایان به کرونا در استان اعلام شود و حساسیت مردمی نسبت به شیوع کرونا بیشتر شود.

همچنین در انتها دانشجویان بسیجی ۱۱ مرکز آموزش عالی و دانشگاه خراسان شمالی آمادگی خود را برای کمک به ستاد کرونا استان در راستای مقابله با شیوع این بیماری اعلام کردند.

به نظر انفعال ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی، عدم شفاف‌سازی شرایط و همچنین عدم ارائه توصیه‌های به‌روز و تحلیل‌های به هنگام به جامعه و عدم تحقق نظارت جدی بر اجرای محدودیت‌ها،  باعث از دست رفتن توجهات به ویروس کرونا شده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول