اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کرونای همچنان در صدر و بی‌مبالاتی عده‌ای که هنوز ماسک را برازنده چهره‌شان نمی‌دانند!

هجوم اخبار کرونایی حکایت از وخامت اوضاعی دارد که تا یک ماه پیش تصور می‌کردیم کنترل‌شده است، در این بین ما مانده‌ایم و بی‌مبالاتی عده‌ای که هنوز هم پس از گذشت پنج ماه این ویروس کشنده را جدی نگرفته‌اند و ماسک را برازنده چهره‌شان نمی‌دانند!

کرونای همچنان در صدر و  بی‌مبالاتی عده‌ای که هنوز ماسک را برازنده چهره‌شان نمی‌دانند!

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس/ شیراز|ما که در انتظار آمدن بهاری دلکش و رؤیایی در شیراز همه‌چیز را مهیا کرده بودیم به‌یک‌باره با آمدن ویروس کشنده کرونا همه‌چیز برایمان رنگ باخت.

حالا ما مانده‌ایم و ماه‌ها قرنطینه‌ای که دوام نیاوردیم!

ما مانده‌ایم و بیمارستان‌هایی مملو از بیمارانی که کرونا را نفس می‌کشند و پزشکان و پرستارانی که تا پای جان برای نجات جان هم‌وطن‌هایشان دست‌وپا می‌زنند.

ما مانده‌ایم و اقتصادی که پا به فرار گذاشته است و قیمت‌هایی که روزبه‌روز نجومی‌تر می‌شوند!

ما مانده‌ایم و نفس‌هایی که به شماره افتاده‌اند و هرروز تعداد بیشتری برای ماندن در این زندگی نه‌چندان خوشایند به ریسمان دنیا چنگ می‌اندازند.

ما مانده‌ایم و ریه‌هایی که آتش‌به‌جانشان افتاده و صدای خس‌خس نفس‌هایشان گوش فلک را هم کر کرده است!

ما مانده‌ایم و بی‌مبالاتی عده‌ای که هنوز هم پس از گذشت پنج ماه حضور این ویروس کشنده را جدی نگرفته‌اند و ماسک را برازنده چهره‌شان نمی‌دانند!

هنوز هم با این حجم از ابتلا و کشته بازهم عده‌ای دوست دارند یکدیگر را به یاد روزهای نه‌چندان دور در آغوش بگیرند و دست‌های یکدیگر را بفشارند.

شاید هنوز هم باور ندارند که با یک ماسک ساده با شستن دست یا با رعایت یک متر فاصله و یا عدم خروج غیرضروری از منزل چه‌کار بزرگی می‌توان انجام داد و چه بار سنگینی از دوش کادری که معنای شب و روز و خانه و خانواده را مدت‌هاست به فراموشی سپرده‌اند، بر خواهند داشت.

هجوم اخبار کرونایی حکایت از وخامت اوضاعی دارد که تا یک ماه پیش تصور می‌کردیم کنترل‌شده است!

حضور پررنگ مردم در پاساژها و بازارها، عدم ارائه خدمات غیرحضوری در بانک‌ها نظیر ضرورت حضور جهت صدور کارت مجدد به‌جای تمدید کارت، صف‌های طولانی شماره‌گذاری خودرو، مراسم‌های عقد و عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی و گشت‌وگذار در طبیعت و هزاران هزار مواردی ازاین‌دست، نشان می‌دهد ما هنوز هم به آن سطحی از درک نرسیده‌ایم که بخواهیم هرچه سریع‌تر شر این ویروس را ازسرمان کم کنیم!

زنگ خطر به صدا درآمده است

از سه هفته پیش تاکنون آمار مبتلایان در فارس سیر صعودی پیداکرده و زنگ خطر به صدا درآمده است.

فعالیت اتوبوس و مترو از امروز بار دیگر به مدت دو هفته متوقف و چراغ باغ و بوستان‌ها نیز خاموش شد.

به نظر می‌رسد این اجبار است که می‌تواند تا حدی کنترل اوضاع را در دست بگیرد تا ما با شنیدن آمار مبتلای هزار نفر در فارس در ۲۴ ساعت گذشته روبه‌رو نشویم!

اجبار است که می‌تواند با تعطیلی مترو، اتوبوس، بازارها و مکان‌های عمومی ما را قدری هوشیار کند و یادآور شود که این ویروس وحشتناک‌تر از قبل قربانی می‌گیرد تا جایی که میانگین سنی مبتلایان را از ۴۴ به ۳۹ سال رسانده و حتی به کودکان زیر ۱۰ سال هم رحم نمی‌کند!

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول