اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آتش‌سوزی 2 مخزن در ترمینال زنجان/ آتش‌نشانان موفق به مهار آتش شدند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از آتش‌سوزی 2 مخزن در ترمینال زنجان خبر داد و گفت: آتش‌نشانان ایستگاه 3 و 4 آتش‌نشانی موفق به مهار این آتش شدند.

آتش‌سوزی 2 مخزن در ترمینال زنجان/ آتش‌نشانان موفق به مهار آتش شدند

مجید امیرفضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شب گذشته دو مخزن از مخازن ترمینال زنجان دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه 6 نفر از نیروهای آتش‌نشانی با تجهیزات و ماشین‌آلات در کمترین زمان در محل حاضر شدند، اضافه کرد: نیروها از ایستگاه‌های 3 و 4 به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مخازنی که دچار آتش‌سوزی شده بودند خالی بودند، اما چون بدنه آنها پوششی از عایق ایزوگامی داشت، دچار حریق شده بودند.

امیرفضلی با اشاره به اینکه عملیات اطفای حریق در این محل در عرض 30 دقیقه انجام شد، اضافه کرد: البته هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست و در دست بررسی از سوی کارشناسان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در ادامه درباره خطر نگهداری مواد الکلی در خودرو با توجه به افزایش استفاده از این مواد با شیوع کرونا هشدار داد و گفت: با گرم‌تر شدن هوا خطر نگهداری از این مواد در خودرو‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

اگر الکل در فضای بسته‌ای مثل خودرو زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد، سرعت تبخیرش افزایش پیدا می‌کند و ترکیب قابل اشتعالی را ایجاد می‌کند

 

وی با بیان اینکه الکل قدرت انفجار زیادی ندارد، اما در شرایط خاص باعث آتش‌سوزی می‌شود، اما اگر الکل در فضای بسته‌ای مثل خودرو زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد، سرعت تبخیرش افزایش پیدا می‌کند و ترکیب قابل اشتعالی را ایجاد می‌کند، در این شرایط اگر از منبعی حرارتی مثل فندک و کبریت استفاده شود بخار الکل موجب وقوع حریق می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان بیان کرد: در شرایطی که مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل داخل خودرو در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند، شیشه‌ها مثل ذره‌بین عمل می‌کنند و حرارت را چندین برابر افزایش می‌دهند، پس خطر این دسته از آتش سوزی‌ها وجود دارد.

شهروندان مواد ضدعفونی کننده را تا حد امکان در داخل خودرو‌ها رها نکنند

 

وی تأکید کرد: شهروندان مواد ضدعفونی کننده را تا حد امکان در داخل خودرو‌ها رها نکنند، همچنین همان طور که پیش از این هشدار داده بودیم نباید این مواد در دسترس کودکان قرار داده شوند و زمانی که شهروندان قصد دارند دست‌های خود و سطوح داخل خودرو را ضدعفونی کنند بهتر است پنجره‌ها باز باشند یا در صورت امکان این اقدام را خارج از فضای خودرو انجام دهند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول