اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مهم‌ترین حوادثی که ۲۴ ساعت گذشته در فارس رخ داد

مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

مهم‌ترین حوادثی که ۲۴ ساعت گذشته در فارس رخ داد

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

۸  میلیارد ریال اراضی ملی در مهر رفع تصرف شد

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از رفع تصرف هشت میلیارد ریال اراضی ملی در یکی از محلات این شهرستان خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، عظیم‌اله کرمی بیان کرد: در پی دریافت خبری از اداره منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی به هویت معلوم در این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد یک نفر حدود ۸۳ هزار مترمربع از اراضی ملی را به صورت غیر قانونی به تصرف خود در آورده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه  برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش‌ زمین‌های تصرف شده، هشت میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف کامیون حامل ۲۸۸۰ لیتر الکل طبی فاقد  مجوز در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از توقیف یک دستگاه کامیون حامل دو هزار و ۸۸۰ لیتر الکل طبی فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در اجرای کنترل تردد خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، ماموران انتظامی این شهرستان به یک‌ دستگاه کامیون حامل بار مظنون و آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات خاطر نشان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو حامل دو هزار و ۸۸۰ لیتر الکل طبی فاقد مجوز حمل است.

مسعودی بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کردند، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 کشف کالای قاچاق میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ماموران این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش پلیس فارس، اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در اجرای تور ایست و بازرسی مقطعی در محور اتوبان "شیراز به اصفهان"، به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

زراعتیان خاطر نشان کرد: در بازرسی از آن اتوبوس اقلامی از قبیل یک دستگاه تلویزیون، ۳ دستگاه اتو بخار، ۱۰۵ عدد وسایل آشپرخانه، ۵ دستگاه قهوه ساز، ۷۲ قطعه لوازم یدکی خودرو، ۸۰۰ ثوب پوشاک و ۵۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، مهدی جوکار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، ماموران انتظامی شهرستان "فیروزآباد" هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، تعداد ۲ دستگاه خودرو سبک را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۲ هزار و ۴۷۲ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۳ دستگاه ال ای دی، ۲ دستگاه ماکروفر، ۲ دستگاه اسپیلت، ۲ دستگاه یخچال و لباسشویی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف و در این خصوص ۲ نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمین پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۹ هزار دلار قاچاق از راننده اتوبوس

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۲۹ هزار دلار قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از راننده یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

به گزارش پلیس فارس، اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "تخت جمشید" این شهرستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی ادامه داد: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت غیر مجاز به حرکت خود ادامه داد که ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، اتوبوس را متوقف کردند.

زراعتیان با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از راننده، ۲۹ هزار دلار قاچاق را کشف کنند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه برخورد پلیس با قاچاقچیان ارز و کالا جدی و مستمر است، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش دلارهای قاچاق کشف شده، شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ م              

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول