اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

براتی: اصلاح اساسنامه داوطلبانه بود، نه با چماق بالای سر/ نام کویت به صورت سهوی در اساسنامه بود!

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: اینطور نبوده که فیفا با چماق بالای سر ما بایستد و بگوید اساسنامه را اصلاح کنید؛ بلکه داوطلبانه صورت گرفته است.

براتی: اصلاح اساسنامه داوطلبانه بود، نه با چماق بالای سر/ نام کویت به صورت سهوی در اساسنامه بود!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ احمدرضا براتی درخصوص حواشی به وجود آمده در اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در سال 97 طی مکاتباتی که با فیفا داشتیم، اعلام کردیم می‌خواهیم اساسنامه خود را اصلاح کنیم. به آنها گفتیم اساسنامه به روز شده خود را برای ما بفرستید، اما جوابی ندادند و گفتند هنوز به روز نشده و تا امروز هم چیزی را نداده اند. آخرین بار سال 2014 یک پیش نویسی را به کنفدراسیون‌ها ارسال کرد تا آنها هم نظرات خود را بگویند.

وی در مورد اینکه چرا اساسنامه کویت به ایران داده شده است، گفت: به فیفا اعلام کردیم که اساسنامه از سال 2011 در ایران اجرا می‌شود و اگر مورد تاییدتان است، به ما اعلام کنید. بر همین اساس شخصی به واسطه اقامت در سوئیس مذاکره‌ای را انجام داد و گفتند اساسنامه خود را به روز نکرده‌ایم. گفتند اساسنامه شما را مانند کویت بارگذاری می‌کنیم و می‌فرستیم. آن کلمه کویت هم داخل اساسنامه برای نمونه بود. هرجایی نام کویت بود، به ایران تغییر کرده بود؛ به غیر از یکجا که ایراد سهوی مورد توجه خود فیفا بود. آن زمان فیفا برای کویت در حال نوشتن اساسنامه بود.

مسئول کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: عزیز محمدی که این صحبت‌ها را کرده بود، دچار تردید بود و یک روز بعد متوجه ماجرا شد، اما کسی که خود را به خواب زده را که نمی‌توانیم به زور بیدار کنیم. برخی دوستان در کمیته بین الملل به من گفتند پیش از اینکه برنامه شروع شود این قضیه را به آن فرد اطلاع دادیم، اما او باز هم در برنامه طور دیگری حرف زد. اگر دوستان این موضوع را می‌دانستند چرا به نهادهای نظارتی و حراست فدراسیون اطلاع ندادند؟ در حالی که کل دنیا روی فوتبال ما توجه دارد اما این فرد طوری صحبت می‌کند که رسانه های بیگانه به شکل دیگری مانور می‌دهند. باید نهادهای نظارتی با نشر اکاذیب برخورد کنند.

براتی تاکید کرد: اینطور نبوده که فیفا با چماق بالای سر ما بایستد و بگوید اساسنامه را اصلاح کنید بلکه داوطلبانه و در زمان دبیرکلی اسدی بوده است. در 30 آگوست سال گذشته هم نمایندگان فیفا به ایران آمدند که به خاطر مچ گیری نبود.

وی در مورد اینکه چند نامه به فدراسیون آمده است، گفت: من نامه‌های قبلی را ندیدم.

مسئول کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال با اشاره به اجبار فیفا گفت: اجبار و حساسیت فیفا از زمانی شروع شد که تاج استعفا کرد و ما اعلام کردیم فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود. بعد از آن یک نامه آمد که انتخابات قابل برگزاری نیست و اساسنامه جدید باید تصویب شود. همان زمان جلسه‌ای با مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون برگزار و خود وزیر تاکید کرد که اگر مشکل انتخابات ما هستیم، به فیفا اعلام کنید که وزیر و معاونش اصلا در مجمع حضور پیدا نمی‌کنند و از اساسنامه حذف می‌شوند.

براتی در مورد اینکه شاید برخی در فدراسیون نمی‌خواهند انتخابات برگزار شود و در جریان نبودن شما برای نامه‌ها هم به خاطر همین است، گفت: شاید هم به من می‌گفتند، تصمیمی بهتر از آن نمی‌توانستیم بگیرم.

وی در مورد اینکه شکوری گفته فیفا 4 نامه به روابط بین الملل زده و ما را در جریان نگذاشتند، گفت: همه ما مدیران میانی هستیم و هیات رئیسه می تواند از آنها مشورت بگیرد یا خیر. اگر من بی اطلاعم، به منزله این نیست که روابط بین الملل آنها را در اختیار ما قرار نداده است.

مسئول کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه پیش نویس اساسنامه را در اختیار اعضای مجمع قرار دادیم، عنوان کرد: این برای نخستین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد. همان زمان 29 نفر از اعضای مجمع نظرات خود را ارسال کردند و بخش عمده آنها نیز اعمال شد. اگر هم کسی می‌گوید از نخبه ها استفاده نشده، خودش را می‌گوید. برخی به خاطر یک حرف غلط که از اساس هم دروغ است، حاشیه به وجود آوردند.

وی با اشاره به اینکه فیفا در پیش نویسی که داده گفته براساس قوانین و مقررات خودتان اساسنامه را ثبت کنید، اظهار داشت: فدراسیون یک نهاد عمومی غیردولتی است و تمام کارها را هم خودش انجام می‌دهد و دولت دخالتی ندارد، اما ما طبق قانون کشور خودمان پیش می‌رویم و الزامات بین المللی را هم باید رعایت کنیم. هیچ گونه زمینه دخالتی برای دولت وجود ندارد و اگر تا امروز هم اصلاح اساسنامه طول کشیده، به خاطر این است که تمام مسئولان می‌خواهند قانون را اجرا کنند.

براتی در مورد شرایط نامزدها برای فدراسیون گفت: در گذشته آنجا که شرط مدیریت نامزدها بود، حق خیلی ها ضایع می‌شد، اما در اصلاح مصادیقی را در نظر گرفتیم که دیگر بحث سلیقه‌ای نباشد و سوابق را کاهش دادیم. در مورد سرپرستی فدراسیون هم حد و حدودی را مشخص کرده ایم که به همه بخش‌ها مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول