اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تراژدی قطع درختان برای تعریض خیابان‌های بندرگز/ ترس از برگشت اعتبار، نفس سبزقامتان را برید

قلع و قمع درختان چندین ساله در نقاط مختلف استان گلستان، تراژدی نامیمونی است که سرفصل دیگر آن در خیابان‌های شهرستان بندرگز این بار به بهانه تعریض خیابان ورق خورد و مسوولان این شهر به خاطر ترس از برگشت اعتبارات، نفس سبزقامتان را بریدند.

تراژدی قطع درختان برای تعریض خیابان‌های بندرگز/ ترس از برگشت اعتبار، نفس سبزقامتان را برید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تیغ تیز شهرداری بندرگز این بار به بهانه تعریض خیابان، نفس سبزقامتانی را برید تا دل‌های مردم این شهرستان در انجام این اقدام ناشایست جریحه‌دار شود، درختانی که سایه مهرشان را در گستره شهر به امانت گذاشتند در سایه بی‌مهری و بی‌تدبیری مسوولان قلع و قمع شدند، تا اعتبارات و بودجه تعریض خیابان‌های شهر برگشت داده نشود، ماجرایی که با ارائه راهکارهای کارشناسی و جابه‌جایی درختان قابل انجام بود.

مردم شهرستان بندرگز که از این اتفاق دل‌آزرده شدند واکنش‌های متفاوتی به اقدام شهرداری نشان دادند، از پیرمرد 80 ساله تا جوان 30 ساله از اینکه برای اجرای یک پروژه دست به قتل درختان زده شد ابراز نارضایتی کردند و اینکه زیبایی شهر با قربانی درخت به مخاطره افتاد، درختانی که چندین دهه قدمت دارند به بهای اجرای یک پروژه زیرپا قرار گرفتند.

برخی از مردم نیز اعتقاد داشتند که تعریض خیابان کار خوبی از سوی مسوولان بود، گذرگاه‌های بندرگز به دلیل تنگی خیابان باعث ایجاد ترافیک شده بودند اما قطع درختان کار اشتباهی بود که از سوی مسوولان رقم خورد.

*عاملان قطع درختان باید پاسخگو باشند

عضو شورای اسلامی شهر بندرگز در واکنش به قطع درختان برای تعریض خیابان‌های این شهرستان گفت: بنده اصلا در جریان قطع درختان نبودم و قطع درختان اصلا جزو مصوبات نبوده و بدون مجوز این کار صورت گرفته است، باید پیگیری‌ها و بررسی لازم در این زمینه صورت بگیرد.

شیوا امامی با اشاره به اینکه قطع درخت مجازات دارد، تصریح کرد: هر کسی که بدون مجوز مبادرت به قطع درختان کرده است باید پاسخگو باشد.

*قطع درختان جزو مصوبه شورای بندرگز نبود

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی این شهرستان در این خصوص گفت: طرح تعریض خیابان در شورا مصوب شده است و کمیته انطباق آن را تائید کردند

کلثوم امیری در پاسخ به این سوال که آیا قطع درختان برای اجرای پروژه مصوب شده بود، افزود: خیر، اما برای اجرای پروژه تعریض خیابان باید درختانی که مانع شده بودند قطع می‌شدند.

*گلایه فرماندار بندرگز از قطع درختان

فرماندار بندرگز نیز در واکنش به این اتفاق گفت: برنامه‌ای که از قبل برای آن تدبیر شده بود شاید اسفندماه در فصل درختکاری تدبیری برای درختانی که اینجا قطع شده بتوان کرد.

حسین احمدی ابراز کرد: بنده خودم گله دارم و از این وضعیت ناراحت هستم با شهردار تماس گرفتم و اعلام کردم قطع درختان را سریعا جلوگیری کنند و آنرا ادامه ندهند.

*مدیریت شهری را می‌دانم/ اولویت ما نجات مردم از ترافیک است

شهردار بندرگز گفت: این پروژه باید در 31 شهریور به اتمام برسد و اعتبار آن جذب شود و اگر اعتبار این پروژه جذب نشود این اعتبارات از شهر بندرگز برگشت خواهد خورد.

جعفر رضایی با اشاره به اینکه قطع درخت کلا برای همه شهرداری‌ها دارای حساسیت است، افزود: ما شهردار هستیم و مدیریت شهری را می‌دانیم نباید این اتفاقات به این سادگی بیفتد ولی اولویت ما نجات مردم از ترافیک است

وی انتقال درختان با این ظرفیت را در حال حاضر اقدامی غیرممکن عنوان کرد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول