اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بی‌تدبیری و دست‌های ناپاک مانع مهمی در برابر جهش تولید است/توهین به آیت الله سیستانی پروژه تکفیری بود

امام جمعه قم با اشاره به اینکه بی‌تدبیری‌ها، نبودن مدیریت صحیح و وجود دست‌های ناپاک مانع تحقق جهش تولید می‌شود گفت: در اینجا نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در افشای دست‌های ناپاک و برخورد قاطع دستگاه قضایی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

بی‌تدبیری و دست‌های ناپاک مانع مهمی در برابر جهش تولید است/توهین به آیت الله سیستانی پروژه تکفیری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم  با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب و نقش جهش تولید در اقتصاد و مسائل مرتبط با آن اظهار کرد: جهش تولید نقش مهمی در تحکیم مناسبات سیاسی و روابط کشورها دارد و بر این اساس تقویت توان اقتصادی ایران اسلامی لازمه تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای دیگر است.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت جهش تولید در حوزه‌های مورد نظر از جمله مشکل اشتغال تصریح کرد: اگر جهش تولید تحقق یابد مشکل اشتغال در کشور حل می‌شود.

وی با بیان اینکه با جهش تولید و تقویت عرضه کالاهای داخلی به بازارها به طور طبیعی به نیروی کار بیشتری نیاز است، یادآور شد: در این فرآیند افراد بیشتری به کار گرفته شده و مشکل بیکاری برطرف می‌شود.

آیت الله سعیدی گفت: رهبری فرمودند اگر توانستیم تولید داخلی را رونق دهیم اشتغال به وجود آمده و مشکل بیکاری برطرف شده و یا کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر آثار جهش تولید است خاطرنشان کرد: بیکاری در کنار اعتیاد، طلاق و فقر در ردیف مهمترین آسیب های اجتماعی است و جهش تولید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش این آسیب‌ها نقش دارد.

امام جمعه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: یکی از فواید جهش تولید از بین رفتن و کم شدن ناهنجاری‌های اجتماعی است؛ بیکاری موجب فساد و تاخیر ازدواج و اعتیاد است و اگر بیکاری نباشد این مشکلات نیز برطرف می‌شود.

وی کاهش نرخ تورم، شکوفایی منابع تولید، تامین نیازهای بازار داخلی، افزایش درآمدهای دولت، کاهش وابستگی به نفت، جلوگیری از خام فروشی و افزایش صادرات را از دیگر آثار و برکات تحقق شعار سال یعنی جهش تولید دانست.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه آنچه که از این موانع مربوط به داخل کشور می‌شود به علت بی تدبیری‌ها، نبودن مدیریت صحیح و وجود دست‌های ناپاک است افزود: در اینجا نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در افشای دست‌های ناپاک و برخورد قاطع دستگاه قضایی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت جامعه از نظر شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: باید دستوراتی که در زمینه رعایت مسائل بهداشتی داده می شود جدی گرفته شده و آنچه که مورد تاکید است رعایت شود؛ اگر این بیماری و ویروس شیوع پیدا کند شرایط سخت خواهد شد و امیدواریم که مردم نسبت به رعایت این مسائل توجه لازم را داشته باشند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جسارت به هر مرجع دینی به احترامی به کل شیعیان است، بیان کرد: بی‌احترامی اخیر رسانه سعودی یک حرکت ذلیلانه در راستای اجرای پروژه های تکفیری‌ ها بود.

وی با بیان اینکه سازمان حشدالشعبی در برابر نیروهای متجاوز به عراق ایجاد شده و از تمامیت ارضی این کشور دفاع می‌ کند، گفت: رزمندگان عراقی آماده ایستادگی در برابر ترویست‌ ها از جمله آمریکای جنایتکار هستند.

آیت الله سعیدی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگبهان چشم بینای نظام اسلامی بوده و بر اساس تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) شکل گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این شورا همواره در برابر کسانی که می خواهند به بدنه نظام نفوذ کنند ایستادگی کرده است همیشه خاری در چشم مستکبران و منحرفان بوده است.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول