اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در چند استان/ اهواز با گرمای 50درجه گرم‌ترین شهر کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان وقت روز یکشنبه ۲۲ تیر در برخی مناطق استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، مازندران و گلستان، احتمال بالا آمدن آب مسیل‌ها و رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در چند استان/ اهواز با گرمای 50درجه گرم‌ترین شهر کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان و شمال غرب خراسان رضوی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: روز آینده در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان، شمال خراسان شمالی و گلستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه ۲۱ تیرماه در اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های مازندران و گلستان نیز رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد تا پایان وقت روز یکشنبه ۲۲ تیر احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها خودداری شود و احتیاط در صعود به کوهستان در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: امروز وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، اصفهان، قم و مرکزی پیش بینی می شود که تا دوشنبه ۲۳ تیر ادامه دارد، در این راستا احتمال آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سر شاخه درختان و همچنین کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی و توصیه می‌شود سازه های موقت محکم شود و استحکام پوشش گلخانه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 14 درصد است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد و اوایل شب افزایش ابر گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۶ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول