اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مسؤولین به فکر معیشت مردم باشند/ استفاده از ماسک ضروری است

امام جمعهٔ قزوین گفت: همهٔ مسؤولین باید به فکر معیشت مردم باشند و نمایندگان مجلس نیز در این راستا به مسؤولان اجرایی تذکر بدهند، زیرا مردم بسیار در رنج و تنگنا هستند و دارد دیر می‌شود.

مسؤولین به فکر معیشت مردم باشند/ استفاده از ماسک ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعهٔ قزوین در خطبه‌های این هفتهٔ نماز جمعهٔ قزوین که در محل مسجدالنبی(ص) برگزار شد، عنوان کرد: اهل تقوا به خداوند اعتقاد و اعتماد کامل دارند و بر خداوند متعال تکیه می‌کنند، به پیامبران الهی و ملائک مقرب خدا ایمان دارند و در زمین نیکی می‌کنند.

خطیب جمعهٔ قزوین ویژگی‌های برجسته ٔمسلمانان را برشمرد و اعتقاد به تمام انبیای الهی را از امتیازات یک مسلمان دانست و افزود: باور به حقیقت کتاب‌های آسمانی و محبت به خداوند متعال از ویژگی‌های کسانی است که در زمین نیکی را بر پا می‌دارند.

وی ادامه داد: اهل نیکی مال خود را برای نزدیکان و ذی‌القربی، برای جامعهٔ اسلامی، برای یتیمان و مسکینان و در راه ماندگان و سائلین که نیازمند واقعی‌اند می‌بخشند و با مال خود به مردم یاری می‌رسانند.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید اگر مردم اهل ایمان و تقوا باشند ما درهای رحمت و برکت خود را به‌سوی آن‌ها می‌گشاییم؛ خداوند از ویژگی‌های ایمان و تقوای افراد به پرداخت زکات اشاره می‌کند و کسانی که از مال خود انفاق می‌کنند.

وی وفای به عهد را از نشانه‌های ایمان و تقوا دانست و خاطرنشان کرد: زمانی‌که یک نمایندهٔ مجلس یا یک وزیر و مسؤول به مسؤولیت می‌رسد با مردم عهد می‌بندد و اگر بعد از مسؤولیت به این عهده وفا نکند خلاف عدل، انصاف، مرام و نیز خلاف ایمان و تقوا است.

امام جمعهٔ قزوین تصریح کرد: اکنون که فصل برداشت محصولات کشاورزی است، به‌جا و شایسته است که به شکرانهٔ این نعمات الهی، به زکات نیز توجه کنیم، زیرا خداوند فرموده که در مال شما حقی برای محرومان و مسکینان قرار داده ایم که این مال متعلق به آن‌ها است.

زنگ خطر کرونا به صدا در آمده است

آیت‌الله عابدینی ضمن اشاره به سالروز کشتار بی‌رحمانهٔ مردم در مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، گفت: رضاخان می‌خواست عفاف و حجاب را در ایران از بین ببرد، اما مقاومت مردم ایران، رضاخان و اربابان انگلیسی او را به شکست کشاند.

وی در ادامه مردم را به رعایت بهداشت فراخواند و اظهار کرد: همهٔ ما باور داریم که بیماری سختی در جامعه وجود دارد و روز گذشته نیز متأسفانه بیش از 200 نفر از هم‌وطنان ما در کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و این یک زنگ خطر است.

امام جمعهٔ قزوین اضافه کرد: در استان قزوین نیز وضعیت خوب نیست، هر چند مثل گذشته بحرانی نشده، اما همهٔ ما ملزم هستیم با رعایت بهداشت و استفاده از ماسک در جامعه حضور پیدا کنیم.

وی ضمن ستایش تلاش‌های کادر درمان در زحمت برای درمان بیماران، عنوان کرد: ما باید کمک کنیم که این بیماری مهار شود تا با سهل‌انگاری ما برای مدافعان سلامت زحمت بیشتر ایجاد نشود.

آیت‌الله عابدینی مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در این روزهای گرم تابستان فراخواند و گفت: این روزها با توجه به گرمای هوا و نیاز همهٔ مردم به استفاده از آب و برق، لازم است در مصرف این نعمات الهی توجه و دقت بیشتری داشته باشیم و بدانیم که خداوند اسراف‌کاران را برادران شیطان می‌داند.

همهٔ دستگاه‌ها طبری‌های خود را شناسایی کنند

خطیب جمعهٔ قزوین در ادامهٔ اظهارات خود به جنگ 33 روزهٔ لبنان اشاره کرده و اظهار کرد: جنگ 33 روزه یک سیلی بزرگ به صهیونیست‌ها بود و این سیلی پیکرهٔ رژیم اشغالگر را لرزاند و همهٔ مستکبران باید منتظر چنین سیلی‌های سخت و سنگینی باشند.

وی تأکید کرد: همهٔ مسؤولین باید در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند؛ مجلس به مسؤولین اجرایی تذکر بدهد و در این زمینه اقدام کند که دارد دیر می‌شود و مردم در رنج و مشکلات معیشتی هستند و لازم است هر چه سریع‌تر برای حل این مشکلات تدبیر شود و مردم در این راستا انتظارات به حقی دارند.

آیت‌الله عابدینی در پایان یادآور شد: لازم است همهٔ دستگاه‌ها طبری‌های درون خود را شناسایی کنند و دست مفسدان را از بیت‌المال قطع کنند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول