اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

گروه تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت عازم چین شد

یک گروه تحقیقاتی از سوی سازمان جهانی بهداشت عازم چین شد تا درباره منشاء شیوع ویروس کرونا تحقیق کند.

گروه تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت عازم چین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از کاشناسان سازمان جهانی بهداشت، جهت بررسی منشاء شیوع ویروس کرونا روز جمعه عازم چین شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «مارگارت هریس» سخنگوی این سازمان گفت، دو کارشناس، یک متخصص جانورشناسی و یک اپیدمی‌شناس به چین اعزام شده‌اند تا با همکاری دانشمندان این کشور تحقیقاتی درباره منشاء شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

هریس با مستقل توصیف کردن این تحقیقات گفت: «آن‌ها عازم شده‌اند و داخل هواپیما هستند. آن‌ها تیمی زبده را تشکیل می‌دهند که این موضوع را بررسی خواهند کرد. از هم اکنون هیچ دستی در کار نخواهد بود».

 «تدروس آدانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (پنجشنبه) گفت، کمیته‌ای جهت بررسی نحوه مدیریت شیوع کرونا توسط این سازمان و دولت‌های مختلف تشکیل خواهد شد.

گبریسوس گفت: «بزرگی این همه‌گیری جهانی که تمام مردم جهان را تحت‌تأثیر قرار داده است، به‌روشنی نیازمند یک بررسی صادقانه و متناسب با ابعاد آن است».

گبریسوس هفته پیش اعلام کرد ه بود قصد دارد گروهی از کارشناسان این سازمان را برای تحقیق درباره منشأ کرونا به چین اعزام کند.

«ژائو لیجان»، سخنگوی وزارت خارجه چین با نقل سخنانی از رئیس‌جمهور این کشور گفت پکن از انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص منشأ ویروس کرونا و روش‌های انتقال آن حمایت می‌کند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که چین را منشاء شیوع ویروس کرونا توصیف کرده است، به‌دلیل آنچه جانب‌داری سازمان جهانی بهداشت از چین می‌نامد، روز چهارشنبه خروج کشورش از این نهاد را اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول