اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

با وجود ۲۵ مرکز متولی امر حجاب، وضع جامعه نامناسب است

امام جمعه شهرری گفت: ۲۵ مرکز در کشور متولی امور حجاب هستند اما وضعیت حجاب در جامعه نامناسب بوده و نیازمند ورود همه ارگان‌ها و به خصوص توجه خانواده‌ها است.

با وجود ۲۵ مرکز متولی امر حجاب، وضع جامعه نامناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرری که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: بیست و سوم ماه ذی القعده روز مخصوص زیارت امام رضا(ع) است که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از این زیارت بی‌نصیب هستیم اما توجه کنید که زیارت فقط حضور در حرم نیست و از راه دور نیز می‌توان سلام داد.

وی با اشاره به برکات زیارت امام رضا(ع) افزود: از آثار بسیار مهم زیارت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) این است که غم و غصه را از انسان دور می‌کند، دل‌ها را شاد و مشکلات را برطرف می‌سازد.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه در آستانه ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی قرار داریم، گفت: حوزه خدمات اداره بهزیستی بسیار گسترده است و افراد آسیب پذیر مختلفی از جمله سالمندان و معلولان تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

حجت الاسلام شاهچراغی با تأکید براینکه مردم نباید از افراد آسیب دیده غافل شوند، بیان کرد: زیباترین زندگی این است که دیگران از درآمد و زندگی شما کسب و کار داشته باشند لذا کسانی که از امکانات مالی برخوردار هستند در یاری رساندن به این افراد کوتاهی نکنند.

وی با اشاره به حمله رضاشاه به مسجد گوهرشاد و این که فردا سالروز این جنایت دردناک است، یادآور شد: به بهانه کشف حجاب ظلم‌های زیادی صورت گرفت و با کشیدن چادر از سر زنان بچه‌های زیادی سقط شدند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه برای مسئله حجاب در کشور ما بسیار سرمایه گذاری شده است، تصریح کرد: ۲۵مرکز در کشور متولی امور مربوط به حجاب است اما آنچه در جامعه می‌بینیم مورد رضایت نیست در حالی که رسیدگی به بحث حجاب وظیفه عمومی است و به خصوص خانواده‌ها باید توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه عفت، نشانه زن مسلمان و غیرت، نشانه مرد مسلمان است، اذعان کرد: بی‌حجابی سوغات غرب است و در کشورهایشان برهنگی زن را نشانه تمدن می‌دانند و در مجالس های خود مردها پوشیده و زن‌ها لخت هستند لذا مردان کشور ما باید با غیرت دینی خود به این مسئله حساس باشند.

وی با اشاره به اهانت یکی از روزنامه‌های سعودی به آیت الله سیستانی بیان کرد: عراق به واسطه مرجعیت این عالم و نیروهای حشدالشعبی نجات پیدا کرد و در ادامه پشت آمریکا را به لرزه انداخته و داعش را شکست داد.

امام جمعه شهرری تأکید کرد: عراقی‌ها باید نسبت به این موضوع موضع‌گیری کنند چنانکه پس از اهانت به حضرت امام خمینی(ره) رژیم پهلوی سقوط کرد، پس از اهانت به آیت الله سیستانی نیز دولت سعودی سقوط خواهد کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی از امور واجبات است و در این شرایط استفاده از ماسک واجب علمی است که همه مردم باید به خاطر حقوق شهروندی رعایت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه را ادامه خواهیم داد و درصورتی که لازم به تعطیلی باشد از طریق منابع رسمی اطلاع رسانی می‌شود لذا از همه مردم می‌خواهیم نکات بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند تا هرچه زودتر این ویروس منحوس از بین برود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول