اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: مسائل داخلی آمریکا پشت پرده ادعای ارتباط روسیه با طالبان قرار دارد

وزیر خارجه روسیه یک دعوای سیاسی داخلی در آمریکا را پشت پرده گزارش‌های ادعایی درباره تبانی روسیه و طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان دانست.

لاوروف: مسائل داخلی آمریکا پشت پرده ادعای ارتباط روسیه با طالبان قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری روسی «اینترفکس» به نقل از «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مسائل سیاسی داخلی آمریکا را پشت پرده گزارش ادعایی رسانه‌ای این کشور در خصوص تبانی روسیه و طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان دانست. وی گفت: یک دعوای سیاسی داخلی در پس «حدس و گمان‌های ناشایست» در خصوص ارتباط ادعایی مسکو با طالبان در افغانستان قرار دارد.

طبق گزارش رویترز، یک ژنرال ارشد آمریکایی روز پنجشنبه گفته بود که آمریکا معتقد است روسیه از نیروهای طالبان در افغانستان در گذشته حمایت کرده اما اطلاعاتی در تایید حملات مستقیم علیه آمریکایی‌ها یا در تایید این مسئله که برای کشتن نظامیان آمریکایی پاداش پرداخت کرده، در دست نیست.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش ادعا کرده بود که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه به طالبان در گذشته وعده داده بود که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.

این در حالی است که گزارش نهادهای جاسوسی آمریکا حاکی از آن است که ادعای کشتن سربازان آمریکایی توسط طالبان به درخواست روسیه فاقد شواهد کافی است.

«شورای اطلاعات ملی» در آمریکا گزارشی دو نیم صفحه‌ای در این خصوص آماده کرده است که می‌گوید «سازمان اطلاعات مرکزی» و مرکز ملی مبارزه با تروریسم در این کشور، ادعای مطرح شده علیه روسیه را حایز «قابلیت اتکای متوسط» دانسته‌اند.

از سوی دیگر «آژانس امنیت ملی» آمریکا و شماری دیگر از نهادهای جاسوسی این کشور ادعای مطرح شده علیه روسیه را حائز «قابلیت اتکای ضعیف» توصیف کرده‌اند.

 با این حال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهارنظری جدید گفت آژانس‌های اطلاعاتی این کشور در حال کار بر روی گزارش‌های ادعایی درباره تبانی روسیه و طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان هستند و وعده داد در صورتی که این گزارش‌ها تایید شود، این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول