اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خداحافظی امام جمعه کوهبنان از مردم

امام جمعه کوهبنان گفت: هر چیزی پایانی دارد بنده هم‌ آخرین نماز جمعه کوهبنان را امروز می‌خوانم و از همگان طلب حلالیت دارم.

خداحافظی امام جمعه کوهبنان از مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن منتظری امام جمعه شهرستان انار در خطبه‌های نمازجمعه امروز به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت :متأسفانه بدحجابی و بی‌حجابی از معضلاتی است که دامن‌گیر جامعه شده است .

وی به علل بی‌حجابی اشاره کرد و افزود: غرب‌زدگی و وادادگی در برابر فرهنگ بیگانه، ضعف اعتقادی و ایمانی، ضعف شخصیتی و هویت، برداشت غلط از آزادی و حقوق زنان، مدگرایی و متأسفانه ارائه الگوهای نامناسب در بعضی از برنامه‌های صداوسیما موجب ترویج بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه شده است.

منتظری عنوان کرد :امروز کشور نیاز به تحول دارد، لذا برای تحول، باید نیازها و اقتضائات جدید را شناخت و ارتقاء بهره‌وری، تسریع دستیابی به اهداف و استفاده از فناوری‌های جدید، کاهش هزینه‌ها و برداشتن گام‌های بلند پیشرفت درایحاد تحول بسیار مؤثر است.

امام جمعه انار عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی مجلسی انقلابی و تحول‌خواه و قوه قضاییه هم حرکت‌های قاطع و جدیدی را در جهت ایجاد تحول شروع کرده است و در ایجاد تحول باید از نیروهای جوان، انقلابی و مؤمن در گروه‌های جهادی، عمرانی، علمی و فرهنگی استفاده کرد.

منتظری خاطرنشان کرد: بیماری کرونا را باید جدی گرفت لذا اگر مردم زدن ماسک، شستشوی دست‌ها و فاصله اجتماعی را رعایت کنند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

خداحافظی امام جمعه کوهبنان

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان اظهار داشت: وضعیت شهرستان قرمز است و امکانات بهداشتی مانند سایر شهرستان‌ها نیست لذا به رعایت کامل بهداشت که دستور دین ماست باید توجه بیشتری داشته باشیم چون این بیماری به کسی رحم نمی‌کند.

وی بیان داشت: شروع سال جدید با شیوع بیماری کرونا بود که مردم رعایت کردند، طرح مواسات اجرایی شد و امید را در دل مردم رقم زد ولی کم کم رعایت مسائل بهداشتی رها شد که باید بیشتر توجه کنیم.

خطیب جمعه کوهبنان ادامه داد: مجلس یازدهم با ترکیب نیروهای جوان و انقلابی، امید مردم است در حالی که دشمنان هم اقداماتی علیه مجلس یازدهم دارند اما نمایندگان باید همچنان انقلابی بمانند.

وی با استناد به بیانات مقام‌معظم رهبری گفت: همه دستگاه‌ها باید به‌دنبال پیشرفت و سر و سامان دادن وضعیت اقتصادی و پیشرفت کشور باشند باید امید از دشمنان، غربی‌ها و خارج از کشور قطع شود.

جعفری ابراز داشت: از جمله امیدها این است که قوه قضاییه از درون و برون به‌دنبال پاکسازی و مبارزه با فساد است که همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند گرچه دست‌های دشمنان ما را رها نمی‌کند.

امام جمعه کوهبنان گفت: قدرت نظامی و بازدارندگی ما جز امیدهاست که همواره باعث عقب نشینی دشمنان می شود باید مدیریت جهادی داشته باشیم و با دشمنان مقابله کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان کارهایی علیه لبنان و فلسطین انجام‌می دهند گرچه تاکنون تو دهنی خوردند البته کار عربستان علیه مرجعیت عراق را مردم این کشور با حضور گسترده و پرشکوه جواب دادند.

وی یادآور شد: هر چیزی پایانی دارد بنده هم‌آخرین نماز جمعه کوهبنان را امروز می‌خوانم هر جا باشم دعاگویتان هستم و از همگان طلب حلالیت دارم تمام فعالیت و تلاش من طی شش سال گذشته تقویت شهرستان و وحدت در جامعه بوده است.

رزمایش مواسات و همدلی از فرصت‌های کشور است

حجت‌الاسلام اسلام علی رفیعی امام جمعه فاریاب با اشاره به حادثه مسجد گوهر شاد به معترضین کشف حجاب خطاب به بانوان گفت: حجاب شامل حیا، جهاد با نفس، ایمان و بصیرت است و یک زن باید برای اینکه مراحل کمال را دریافت کند بایداین صفات را دارا باشد.

وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدها در کشور عنوان کرد: رزمایش مواسات و همدلی، مجلس جوان و با نشاط، عملکرد خوب قوه قضائیه، صبر و استقامت مردم در مقابل مشکلات و داشتن نیروهای انقلابی، مومن و جوان در کشور از جمله این فرصت‌ها است.

امام جمعه فاریاب بی‌برنامه بودن دولت و نداشتن عزم و جزم برای حل مشکلات اقتصادی مردم از از جمله تهدیدها دانست و افزود: لازم است که برخی از قوانین قدیمی در کشور اصلاح شود.

مومن باغیرت باید از ارزش‌های والای دینی دفاع کند

حجت‌الاسلام مصطفی عرب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه آمریکا ایرانی بی‌خاصیت و آرام می‌خواهد و انتظار دارد اسلام در مدیریت و حاکمیت دخالت نکند، اظهار داشت: اکنون معترضان در آمریکا، مجسمه‌ روسای جمهور سابق را پائین کشیدند اما هنوز برخی در داخل به دنبال مذاکره با آمریکا هستند.

عرب با بیان اینکه زن و مرد باید عفیف زندگی کنند، افزود: مومن باغیرت باید از ارزش‌های والای دینی دفاع کند، سقوط یک زن، سقوط مرد و جامعه است و اولین رکن حیا و عفت، پاک نگه داشتن اعضا و جوارح از گناه است.

امام جمعه موقت جیرفت ادامه داد: در ۲۱ تیر ماه به دستور رضاخان هزاران نفر در مشهد در اعتراض به کشف حجاب، به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند به همین منظور ۲۱ تیر را به نام هفته عفاف و حجاب نامگذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان تصریح کرد: این شورا یکی از ارکان مهم نظام است.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول