اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قانون مجازات اسلامی معلق و تعطیل باقی مانده است

امام جمعه موقت شهرضا گفت: قانون مجازات اسلامی معلق و تعطیل باقی مانده است، باید با هنجارشکنان در حوزه عفت عمومی و حجاب برخورد قاطع انجام شود.

قانون مجازات اسلامی معلق و تعطیل باقی مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که یکی از مصادیق رعایت تقوا رعایت مسائل بهداشتی است، اظهار داشت: با رعایت مسائل بهداشتی به سطحی از مهار و کنترل ویروس کرونا رسیده بودیم اما مردم کرونا را تمام شده دانستند و سبب شد که آمار فوت‌شدگان که دو رقمی شده بود، سه رقمی شود و هر ۶ دقیقه یک نفر بر اثر بیماری کرونا در کشورمان فوت کند.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان این‌که بهداشت فردی و اجتماعی را باید رعایت کنیم، افزود: جامعه پزشکی حقیقتاً از جان و دل مایه گذاشتند، باید کمک کنیم که این بیماری مهار شود تا با سهل‌انگاری ما برای مدافعان سلامت زحمت بیشتر ایجاد نشود.

وی با تأکید بر این‌که حفظ جان مردم واجب و حق‌الناس است، گفت: باید به شکلی رفتار کنیم که روضه‌ها در ماه محرم تعطیل نشود و الگویی باشد که هم امکان اجتماع و هم مصون ماندن از این ویروس است.

موسوی با اشاره به اجرای رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه در کمک به آسیب‌دیدگان کرونا عنوان کرد: این رزمایش همچنان باید در جامعه ادامه داشته باشد، رزمایش مؤمنانه فقط مخصوص ماه رمضان نبود و همدلی ادامه دارد.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به سالروز کشتار بی‌رحمانه مردم در مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، بیان کرد: رضاخان می‌خواست عفاف و حجاب را در ایران از بین ببرد، اما مقاومت مردم ایران، او و انگلیسی‌ها را در اجرای این نقشه ناکام گذاشت.

وی با بیان این‌که انسان اگر برهنه شد با حیوان فاصله‌ای ندارد، تصریح کرد: شهرضا شهر علما، مؤمنان و شهر امامزاده شاهرضا است، اما فضای حجاب آن نامناسب است، شورای عالی انقلاب فرهنگی در گسترش فرهنگ و عفاف و حجاب مصوباتی دارد، این مصوبات باید اجرایی شود.

موسوی با بیان این‌که امروز از مردم امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی انتظار می‌رود، خاطرنشان کرد: بخشی از ترویج فرهنگ عفاف و حجاب  به کار فرهنگی باز می‌گردد؛ قانون مجازات اسلامی معلق و تعطیل باقی مانده است، باید با هنجارشکنان در حوزه عفت عمومی و حجاب برخورد قاطع انجام شود.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان این‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات تکمیلی دارد و قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان منکر مصوبه مجلس شورای اسلامی است، افزود: برای شهرضا افتخار شد، بسیاری از نمایندگان مجلس دوره پیشین به دلیل عملکردشان صلاحیت لازم را کسب نکردند، بعضی هم از ناحیه مردم مورد اطمینان مجدد قرار نگرفتند، نماینده مردم شهرضا در مجلس هم از طرف شورای نگهبان و هم مردم مجدد رأی اطمینان گرفتند، خدمات خوبی در حوزه اجتماعی اتفاق افتاده اما در حوزه فرهنگی هم از ایشان مطالبه وجود دارد.

 وی با بیان این‌که ویروس کرونا و ویروس بی‌حجابی هر دو خطرناک است و باید مهار شوند، خاطرنشان کرد: مسأله امنیت اخلاقی بسیار مهم است، بی حجابی و بی عفتی خانواده‌ها را متزلزل می‌کند، ساماندهی اوضاع شهر یک مطالبه از مسؤولان شهرستان شهرضا است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول