اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جامعه امروز به «حاج قاسم ها» در عرصه فرهنگی نیاز دارد/ جلوگیری از انتشار ویروس بی‌حیایی در جامعه

همزمان با فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس بیانیه‌ای را منتشر کرد که پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرائت شد.

جامعه امروز به «حاج قاسم ها» در عرصه فرهنگی نیاز دارد/ جلوگیری از انتشار ویروس بی‌حیایی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب و در آستانه سالروز شهادت جمع زیادی از هموطنان در دفاع از پوشش ملی و دینی در مسجد گوهرشاد، جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس بیانیه‌ای را منتشر کرد. 

متن این بیانیه که توسط فاطمه معروفی، دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو ، جلباب‌ها(روسری‌های بلند) خود را بر خویش فرو افکنند: این کار برای اینکه (از آلودگان) باز شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است( سوره احزاب، آیه ۵۹)

بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظلله العالی) ، زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه بود و در عین حال در متن و مرکز بود . می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی کرد و فتوحات بزرگ را به ارمغان آورد (۹۱/۱۲/۱۵)

در دوران خفقان پهلوی، تیرماه سال ۱۳۱۴ ، رضا خان طرحی را اجرایی کرد که توسط آن نماد ملی مذهبی زنان ایرانی از آن‌ها به اجبار سلب شد.

شاه پهلوی به خواست اربابان غربی‌اش وحشیانه و با زور طرح کشف حجاب را اجرایی کرد و در پی آن مردم شریف و دیندار ایران بی‌تفاوت نمانده و سکوت نکردند.

هزاران تن از مردم غیور و عفیف با تجمع‌های خود در نقاط مختلف به نوع پوشش افتضاح رضا خانی اعتراض کردند و آن را مغایر با دین شمردند و خواستار پوشش ایرانی ، اسلامی برای زنان شدند و در پی این تجمعات بود که عوامل و سربازان رژیم پهلوی و رضا خانی حدود ۲هزار تن از هموطنان مظلوم ما را در مسجد گوهرشاد تنها به دلیل دفاع از پوشش ملی و دینی خود به گلوله بستند و پیکر بسیاری از آن‌ها را با خود بردند و در جایی نامعلوم دفن کردند.

امروزه و در عصر حاضر نیز اقداماتی مشابه و نیز هولناک‌تر از اقدامات رضا خانی برای کشف حجاب صورت می‌گیرد.

دشمنان انسانیت همواره در تلاشند تا گوهر عفت زنان را ربوده و او را ناچیز قرار دهند و تنها به وسیله بازی با کلمات و در قالب آزادی و برابری حقوق زن و مرد و عدم پوشش، زنان و دختران را از مسیر الهی و ریحانه الهی بودن دور کنند. حال اگر وجود زنان که بسیار پر اهمیت است و باعث پیشبرد اهداف اسلام و انقلااب خواهد شد، مورد هجمه و در تیررس بدخواهان قرار گرفته است باید هوشیار بود و اقداماتی پیشگیرانه انجام داد.

همانطور که در بیماری کرونا مراقب سلامتی جسم مان هستیم لازم است برای آرامش فردی و استحکام خانواده و امنیت اجتماعی از انتشار ویروس بی‌حیایی در میان خانواده و جامعه ممانعت کنیم.

چنانچه دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این ویروس بی‌حیایی را در میان خانواده‌ها و جامعه انتشار دهد و حتی برای یک نفر هم شده تلاش کند چرا که حجاب و عفاف را پرچم جمهوری اسلامی ایران و نماد زن مسلمان می‌داند و ما به عنوان زن مسلمان نمی‌خواهیم که به عنوان یک ابزار و شیء مورد استفاده دشمنان باشیم و داشتن پوشش مناسب هیچ منافاتی با حضور پویا و فعال زن در جامعه ندارد.

جمهوری اسلامی در جبهه‌های بین المللی و در دفاع از مظلومان جهان در حال پیشروی است. پس در جبهه‌های داخل و در سنگر دفاع از حجاب و عفاف نیز باید غیورانه بجنگند. حاج قاسم سلیمانی نماد دفاع در مقابل دشمنی و فرمانده غیور عرصه نظامی بود. اکنون به حاج قاسم‌های فرهنگی نیاز داریم. لذا مردم و مسؤولان عزیز همت کنند و در مقابل هجوم بی‌عفتی‌ها در برابر آن بایستند.

لذا مورد انتظار است:

۱. مجلس جوان و انقلابی ما در قانون گذاری و نظارت، دولت محترم در روش‌های مدیریتی و اجرایی قوانین و قوه قضائیه در اجرای احکام مرتبط، همگی مراقبت را داشته باشند و اقدامات هوشمندانه و نیکویی انجام دهند که اکنون پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب و پس از عروج شهیدان و سرداران ما، ایران شاهد آندلس نشود. مبلغان دینی و معلمان مدارس و دانشگاه‌ها علاوه بر تبیین چهره به چهره، اقدامات خود را در قالب تولید محتوا در فضای مجازی با هوشمندی پیش ببرند.

۲.از دولت و همه دستگاه‌های کشور می‌خواهیم مصوبه مورخ ۸۴/۱۰/۱۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان راه‌کارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را با قاطعیت اجرا کند.

۳.از همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌خواهیم ضمن معرفی الگو های برتر و غرور آفرین زنان مسلمان و آثار پر برکت حجاب در ارتقاء فرهیختگی و فرزانگی زنان کشور آثار زیان‌بار فرهنگ غربی، نتایج مخرب آن در فرو پاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده‌ها را تبیین کنند و به تصویر بکشند.

۴.کارکنان دولت در محیط اداری الگوی موثری بر رفتار اجتماعی‌اند از دولت می‌خواهیم هرگونه کاستی و ضعف در این الگو را هرچه سریع‌تر مرتفع کند و ضوابط و مقررات مربوط به پوشش و عفاف را در تمامی دستگاه‌ها با دقت و قاطعیت اجرا کند.

۵.از وزارت صمت می‌خواهیم با کمک اصناف از ورود تولید و فروش کالاهای مفسده انگیز و پوشاک نامناسب با شئون اسلامی جدا ممانعت به عمل آورند.

۶.از وزارت علوم انتظار است به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که آئین نامه‌ای انضباطی در خصوص نوع پوشش دانشجویان دختر و پسر در محیط دانشگاه اهمیت اجرایی ویژه‌ای داشته باشند.

۷. از قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌خواهیم که با مروجان فساد و تابوشکنی برخی افراد که با پوشش‌های نامتعارف در جامعه حضور دارند طبق ضوابط و قوانین رفتار شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول