اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اشرافی‌گری نباید فرهنگ شود/ آمریکا نگران افزایش نفوذ و قدرت چین است

امام جمعه لواسانات گفت: جنجال بر سر قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین ناشی از محتوای این قرارداد نیست بلکه نگرانی‌ها از افزایش نفوذ و قدرت چین در برابر آمریکا بوده اما آن‌چه برای ما مهم است، این‌که باید این قرارداد به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

اشرافی‌گری نباید فرهنگ شود/ آمریکا نگران افزایش نفوذ و قدرت چین است

به گزارش خبرگزاری فارس از لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه لواسانات اظهار کرد: کرونا در ایران به مرحلۀ خطرناکی رسیده است و آماری که داده می‌شود، نشان می‌دهد که همه ما در معرض خطر آن قرار داریم که دولت باید وظیفه خود را انجام دهد و الحق حوزه بهداشت و درمان سخت کار می‌کند که خدا خیرشان بدهد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی فعالیت‌ها موجب ضررهای اقتصادی شدید می‌شود و با این اقتصاد بیمار، مشکلات کشور فزونی می‌یابد، ادامه داد: راه‌حلی که مربوط به من و شما بوده رعایت دستورات بهداشتی است، از گرفتن مجالس عزا، ختم، عروسی و مهمانی‌ها خودداری کنیم، حتماً ماسک بزنیم و بهداشت فردی را هم به شدت رعایت کنیم و از همه مهم‌تر دست دعا و التجاء به خدای تعالی دراز کنیم و به وجود اقدس امام زمان(عج) توسل بجوئیم که این بلای خانمان‌سوز را از کشور ما و کشورهای اسلامی و جهان برطرف کند.

امام جمعه لواسانات اضافه کرد: از خدا می‌خواهیم این مهم را هم به دست دانشمندان حزب اللهی و مؤمن ما انجام شود که هم موجب رفع خطر از بشریت شود و هم موجب عزت اسلام و ایران و ملت ما شود و هم بر اقتدار نظام اسلامی بیافزاید و هم با صادرات محصولات پیش‌گیرانه و درمان‌گر موجب جلب سرمایه به داخل کشور ما بشود.

حجت الاسلام لواسانی در رابطه با قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بیان کرد: اخیراً دربارۀ قرارداد این قرارداد سروصداهایی ایجاد شده است که آدم را مشکوک می‌کند، وقتی وزارت خارجه امریکا که دشمن ملت ایران است از این قرارداد ابراز نگرانی می‌کند و آن را ترکمن‌چای دوم می‌نامد یا رضا پهلوی و مریم رجوی و صدای آمریکا و بی‌‌بی‌سی برای آن مرثیه می‌خوانند، باید چیزی باشد که آن‌ها را ناراحت و نگران کرده است.

وی با اشاره به اینکه این قرارداد یکشنبه اول تیر در هیأت دولت تصویب شد، افزود: لزوم تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با شرق و کشوری چون چین بر کسی پوشیده نیست، به ویژه در اوضاع کنونی جهانی و تلاش آمریکا برای یک‌جانبه‌گرایی در سیاست و اقتصاد این لزوم را چند برابر می‌کند اما چرا دربارۀ این قرارداد این‌همه جنجال به پا شده است؟

امام جمعه لواسانات افزود: در سال ۱۳۹۴ وقتی در تهران کلیات قرارداد ۲۵ ساله همکاری ایران و چین به تصویب رؤسای جمهور دو کشور رسید هیچ جنجالی به پا نشد، همان موقع وقتی مقام معظم رهبری در دیدار آقای شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین تأکید کردند؛ «دولت و ملت ایران همواره به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و قابل اطمینان هم‌چون چین بوده و هستند و بر همین اساس، توافق رؤسای جمهوری ایران و چین برای یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله، کاملاً درست و حکمت‌آمیز است» باز هیچ واکنش و جنجالی پیرامون آن رخ نداد. پس این قرارداد مسأله جدیدی نیست.

حجت الاسلام لواسانی یادآور شد: جنجال بر سر قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین ناشی از محتوای این قرارداد نیست بلکه نگرانی‌ها از افزایش نفوذ و قدرت چین در برابر آمریکا سبب این جنجال‌ها شده است اما آن‌چه برای ما مهم است، این‌که اولاً باید این قرارداد به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد ثانیاً قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین هنوز در مرحله پیش‌نویس بوده و بدیهی است که بعد از تکمیل برای تصویب به مجلس داده شود و طبعاً به هیچ‌وجه نباید محرمانه باشد و باید در آینده به‌طور کامل منتشر شود همچنین باید با دقت همۀ منافع کشور ما در آن لحاظ شود و این مهم نیازمند کارهای کارشناسانه و نه جنجال‌های سیاسی است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور، مشکلات معیشتی مردم است، تصریح کرد: بیکاری با این شرایط کرونا بیش از گذشته شده است و مردم را اذیت می‌کند لذا باید با همکاری کارشناسان زبده اقتصادی، راهی برای برون‌ رفت از مشکل پیدا کرد؛ وضع عادی نیست و نباید اجازه دهند که اقتصاد کشور رو به ویرانی برود، که آن‌وقت پیامدهای سیاسی و امنیتی آن خطرناک خواهد بود.

امام جمعه لواسانات تأکید کرد: مجلس می‌تواند با استفاده از عناصر زبده اقتصادی، راهی برای برون‌رفت پیدا کند و با قوانین شفاف و دقیق در جهت تولید و نظارت بیشتر بر دولت برای اجرای آن‌ها، رسالت خود برای در رأس اموربودن را ایفاء کند و دولت هم در یک سال آخر دست مجلس را برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و فشار بر مردم بفشارد.

حجت الاسلام لواسانی با بیان اینکه جهش تولید تنها راه‌حل اساسی پیش‌روی کشور است، عنوان کرد: مسائلی چون سختی معیشت، مشکل بیکاری و مشکل تولید مسائلی هستند که باید مجلس تازه‌نفس و نمایندگان روی آن متمرکز شوند؛ باید این مسأله دغدغه نمایندگان باشد و الحمدلله ظرفیت‌های کشور زیاد است، جوانان نخبه و علاقه‌مند هم کم نداریم و با کارهای کارشناسی، مشورت با انسان‌ها آشنا و کاردان و تکیه بر توان داخلی می‌توانیم چرخ تولید را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت برجام و توجه به غربی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ اروپائیان را تجربه کرد و نتیجه‌اش را هم دید و نباید این بار فریب بخورد، گفت: اگر می‌خواهیم به مسائل زیربنایی فرهنگی و معنوی هم برسیم و برای آن‌ها برنامه داشته باشیم، مقدمه‌اش مسائل معیشتی و اقتصادی مردم است که باید اصلاح شود و مشکلات برطرف شود و به ویژه به طبقات کم‌برخوردار بیشترین توجه شود.

امام جمعه لواسانات در ادامه با تاکید بر عدالت و مبارزه با فساد بیان کرد: باید جلوی فسادها، زیاده‌خواهی‌ها، زیاده‌خوری‌ها، امتیازات ویژه، حقوق‌های نجومی و اشرافی‌گری که بلای بزرگی برای کشور است گرفته شود و این تنها کار قوۀ قضائیه نیست و مجلس در ریل‌گذاری و زمینه‌سازی بسیار مهم است و دولت هم باید بستر فساد را از بین ببرد.

حجت الاسلام لواسانی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم اشرافی‌گری فرهنگ شود و فساد این طبقه کل جامعه را فاسد می‌کند، به ویژه نباید در میان مسؤولان این پدیده باشد و همه ما و از همه مهم‌تر مجلس و نمایندگان آن، دولت و کارگزاران نظام و قضات در جهت ضداشرافی‌گری حرکت کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول