اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تاکید ائمه جمعه شهرستان‌های فارس بر تحول‌خواهی برای روی کارآمدن دولت انقلابی/ تدبیر جدی برای مهار تورم افسارگسیخته

ائمه جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تصریح کردند:ما مردم باید تحول خواهی خود را در این زمینه شروع کنیم تا در آینده شاهد روی کار آمدن دولتی جوان، مردمی و انقلابی باشیم.

تاکید ائمه جمعه شهرستان‌های فارس بر تحول‌خواهی برای روی کارآمدن دولت انقلابی/ تدبیر جدی برای مهار تورم افسارگسیخته

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمدی در خطبه‌‌های نماز جمعه با اشاره به 21 تیر ماه؛ سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان، گفت: چه به سرما آمده است که زمانی به زور نمی‌توانستند چادر را از سر زنان ما بردارند اما امروز با زور هم نمی‌توان چادر بر سر زنان کرد.

وی با انتقاد از کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اضافه کرد: برخی از زنان از ترس کرونا دهان را می‌پوشانند اما از ترس خدا، موها را نمی پوشانند همچنین در شرایط فعلی غیرت از برخی مردان وحیا از برخی زنان رفته است و این وضعیت عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

پیشگیری از فرار مالیاتی در راستای اصلاح نظام درآمدی

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه‌ نماز جمعه فراشبند با بیان اینکه در زمان تحریم می توان با افزایش درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، هم از تولیدکننده‌ها حمایت بیشتری کرد هم کسب و کار رونق بیشتری یابد، افزود: یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از ناحیه رهبر انقلاب نیز اعلام شد، اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی است.

 وی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی در کشور زیاد شده و تعداد زیادی از آنها، افرادی هستند که باید صدها میلیون و یا میلیاردها تومان مالیات  بپردازند، گفت: عیب این کار از سوی دولت و ضابطان اداره مالیات این است که امکان دارد با گرفتن رشوه یا سفارش فلان مسئول، چشمان خود را ببندند و موضوع را نادیده بگیرند.

خطیب نماز جمعه فراشبند ادامه داد: اگر دولت جدی است در قدم نخست، خود باید افراد فاسد را مجازات کند و سپس قوه قضائیه با آنها برخورد نماید.

 حفظ حجاب مجاهدت در راه خدا است

  امام جمعه شهرصدرا  با اشاره به علل بدحجابی گفت: غربزدگی، ضعف افتصادی، ضعف شخصیتی و تقلید کورکورانه، تعلیم و تربیت نادرست، ناآگاهی، وجود برخی شبهات، سوءاستفاده از آزادی، تفاخر و اظهارغنای مالی، فرار از ملامت و تمسخر اطرافیان، الگوسازی منفی از بازیگران، بازیکنان و خوانندگان همچنین عناد و لجاجت موج سنگین رسانه‌های معاند را می‌توان از علل روی‌گردانی از حجاب دانست.

حجت‌الاسلام حسین نژادیان اظهار داشت: اهاداف عمده اســـتکبار در حجاب زدایی، روابط جنسى آزاد، حضور نیروى کار ارزان در غرب، تسلط بر جوامع مسلمان از طریق اشاعه فساد و فحشاء که به دنبال آن فروپاشی اساسی کانون خانواده است که در نهایت به نابودی جامعه منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجر و پاداش شیرزنان مدافع حریم حجاب و عفاف، کمتر از ارزش کار شیرمردانِ مدافع حرم نیست، خاطرنشان کرد: در وصیت‌نامه بسیاری از شهدا، توصیه به حفظ حجاب و عفاف شده است و آن را برتر از سنگر خود می دانستند چرا که حجاب را بزرگترین سلاح یک زن و حفظ حجاب، همچون جهاد در راه خدا است.

تورم افسارگسیخته نیازمند تدابیر جدی است

امام جمعه موقت شهرستان قیرکارزین گفت: مسولان باید برای تورم افسار گسیخته تدابیری بیندیشند که هر روز شاهد افزایش قیمت ها نباشیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا صداقت با بیان اینکه خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنان، مجاهدت در راه خداست، ادامه داد: اقشار کم درآمد واقعا در سختی و فشار مضاعف روزگار را سپری می نمایند و حق مردمی که چهل سال برای نظام اسلامی مقاومت و ایستادگی کرده‌اند، این نیست.

قدردان حریت حجاب باشیم

امام جمعه بیضا ضمن گرامیداشت یاد شهدای عفاف وحجاب در مسجد گوهرشاد و حضورعالمانی نظیر حاج حسین قمی در این راه نقش بی بدیل داشتند، گفت: برای حجاب وعفاف زحمات زیادی کشیده شده و باید قدردان حریت جهاد اعتماد و بصیرت(حجاب) باشیم و بدانیم که چادر و حجاب مانعی برای زنان نیست .

حجت الاسلام محمدجواد درویشی با اشاره به وضعیت موج دوم بیماری کرونا بیان کرد: این ویروس مثل اجل معلق هست که هر لحظه امکان دارد دامن ما وخانواده را بگیرد بنابراین رعایت قواعد بهداشتی در خانه و سطح اجتماع از ضروریات و عین تقوا است .

حرکت انقلابی قوه قضائیه موجب دلگرمی مردم است

امام جمعه کامفیروز با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی گفت: امروز با تحول‌هایی که قوه‌ قضاییه در برخورد با مفسدین اقتصادی به وجود آورده همچنین تحول‌ها و جوانگرایی‌ که در مجلس شورای اسلامی شاهد آن هستیم، می‌بینیم که با حرکت‌های انقلابی و خالصانه چقدر موجب دلگرمی مردم شده‌اند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: اما در این بین شاهدیم که برخی از مسئولان با بی‌برنامگی و سوءمدیریت، مشکلات بزرگی را برای مردم بوجود آورده که این روند، معیشتی طاقت‌فرسا را بر مردم تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه در قوه‌ مجریه نیز تا تحولی رخ ندهد، مشکل به راحتی حل نخواهد شد، افزود: ما مردم باید تحول خواهی خود را در این زمینه شروع کنیم تا در آینده شاهد روی کار آمدن دولتی جوان، مردمی و انقلابی باشیم که با مدیریت و نظارتی قوی علاوه بر تلاش جهت تحقق آرمان‌ها و منویات امامین انقلاب، پایانی بر مشکلات مردم باشد.

ترکیب جوان و انقلابی؛ فرصتی مغتنم برای مجلس

امام جمعه رستم گفت: اگر ما میخواهیم تحول‌آفرین و تحول‌خواه باشیم، باید فرصت‌ها و تهدیدهایی را که در پیش رو داریم شناسایی کنیم، فرصت‌سوزی نکرده و تهدیدها را تبدیل به فرصت نماییم.

 حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه یکی از فرصت‌ها، تاب‌آوری و شکیبایی ملت ما در طول تاریخ بوده است، افزود: یکی از فرصت‌های کنونی که در اختیار داریم مجلس یازدهم است که ترکیب جوان و انقلابی آن شرایطی مغتنم را برای ما فراهم کرده است.

وی ضمن تقدیر ازعملکرد ارزنده رئیس قوه قضائیه گفت: عملکرد خوب قوه قضاییه در دفاع از حقوق شهروندی و حمایت از تولید، ستودنی است.

حسینی اضافه کرد: امروز حمایت از تولید، نصاب بالایی از اعتماد را به حساب نظام جمهوری اسلامی واریز می‌کند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول