اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برایان هوک: توسعه روابط ایران و ونزوئلا ما را نگران می‌کند

نماینده دولت آمریکا در امور ایران در نشستی در روز جمعه از توسعه روابط ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

برایان هوک: توسعه روابط ایران و ونزوئلا ما را نگران می‌کند

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران در نشست اندیشکده «هادسون» از توسعه روابط میان ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

او در این نشست که با هدف بررسی روابط ایران و ونزوئلا بررسی شده گفت که از گسترش روابط میان این دو کشور نگران است.

برایان هوک گفت ایران انجام آزمایش‌های موشکی و تهدید منطقه را ادامه داده است. او همچنین ادعا کرد: «ایران شاهد اعتراضات علیه حکومت بوده و نه علیه آمریکا.»

نماینده دولت آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت حکومت ایران با بحران مشروعیت روبرو است. وی مدعی شد که اقتصاد ایران و ونزوئلا جزو بدترین اقتصادهای دنیا است. او گفت ایران و ونزوئلا نماینده‌های برای مردمان این دو کشور هستند. 

برایان هوک همچنین مدعی شد ارتباط ایران با حزب‌الله باعث ضرررسانی به مردم لبنان شده است.

این مقام آمریکایی گفت دولت این کشور تمامی اقدامات لازم برای اطمینان از ادامه تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را انجام خواهد داد.

ادعای او در حالی مطرح شده که  «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران روز گذشته (دوشنبه) بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا تأکید کرد. 

او در دیدار «خورخه ماکِز» فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا به ایران دیدارها و رایزنی سران و مسئولان دو کشور در عرصه‌های مختلف را سازنده و مثبت دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره برای دولت و ملت ونزوئلا احترام قائل است و از توسعه روابط و همکاری ها با این کشور استقبال می کند.»

 در همین حال گزارش‌هایی منتشرشده که حاکی است آمریکا بعد از ناکامی ماه گذشته‌ در جلوگیری از ارسال محموله سوخت ۵ نفت‌کش ایران به ونزوئلا تلاش تازه‌‌ای را برای ممانعت از تجارت قانونی این دو کشور آغاز کرده است. 

خبرگزاری رویترز چند روز پیش گزارش داد چند دادستان‌ فدرال شکوائیه‌ای برای توقیف محموله سوخت ۴ نفتکش ایران که در حال حرکت به سوی ونزوئلا است تنظیم کرده‌اند. 

رویترز این اقدام را جدیدترین اقدام از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران و ونزوئلا به عنوان دو دشمن آمریکا تعبیر کرده است. 

تحریم‌های آمریکا به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی ترام‍پ منجر شده است. 

دادستان‌های فدرال با تنظیم این شکوائیه به دنبال جلوگیری از تحویل محموله سوخت چهار نفتکش تحت  پرچم لیبری هستند که در حال انتقال سوخت ایران به ونزوئلا است. 

دادستان‌های آمریکایی علاوه بر این خواستار جلوگیری از انتقال پول ناشی از فروش این محموله‌ها به ایران شده‌اند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود ۱۰ روز پیش پنج ناخدای نفتکش‌های مورد استفاده برای انتقال بنزین ایران به ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد. 

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته این ۵ فرد به دلیل «مرتبط بودن با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند. 

 ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرد. این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول