اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

معترضان ساختمان رادیو تلویزیون در پایتخت مالی را اشغال کردند

ساختمان صدا و سیمای دولتی مالی به اشغال صد‌ها تظاهرات‌ کننده معترض درآمد و پخش برنامه‌های آن متوقف شد.

معترضان ساختمان رادیو  تلویزیون در پایتخت مالی را اشغال کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تلویزیون دولتی در مالی در روز جمعه پس از حمله صدها تظاهرات‌کننده به ساختمان صداو سیما، پخش برنامه‌های خود را متوقف کرد.

راهپیمایی معترضان در باماکو با تلاش آنها برای اشغال ساختمان‌های اصلی از جمله مجلس ملی این کشور به هرج و مرج کشیده شد.

رهبران این اعتراضات در شروع کمپین نافرمانی مدنی در مالی از حامیان خود خواسته بودند ساختمان‌های دولتی از جمله دفتر نخست وزیری و دیگر نهادهای اصلی را اشغال کنند تا «ابراهیم بوباکار کیتا» رئیس جمهور این کشور را که در ارائه راه حل برای مشکلات مالی امنیتی و اقتصادی این کشور ناکام بوده است، وادار به استعفا کنند.

مخالفت ائتلاف معارض ابوبکر کیتا با امتیازات ارائه شده توسط دولت مالی به امید حل بحران سیاسی این کشور، موجب شد که باماکو امروز هم شاهد تظاهرات گسترده مخالفان باشد.

هزاران نفر روز جمعه در میدان «الاستقلال» شهر باماکو تجمع کردند و با حمل پلاکاردهایی در مطالبه سرنگونی رئیس جمهور این کشور شعار سر دادند؛ این سومین تظاهرات گسترده در پایتخت مالی طی هفته‌های گذشته بوده است.

به گزارش رویترز، بحران سیاسی در مالی که به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در مارس گذشته ایجاد شد موجب نگرانی روز افزون کشورهای همسایه و قدرت‌های جهانی شده است، زیرا تشدید ناآرامی‌ها در این کشور را برای عملیات نظامی مشترک علیه تندروها در منطقه ساحل در غرب آفریقا خطرساز می‌بینند.

کیتا روز چهارشنبه گفته بود که از تشکیل یک دولت وحدت ملی، تغییر اعضای دادگاه عالی و انحلال پارلمان استقبال می‌کند، اما مخالفانش این پیشنهادها را کافی نمی‌دانند.

بوباکار کیتا در سال ۲۰۱۸ موفق شد با پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری مالی، ۵ سال دیگر نیز در این پست باقی بماند، اما در سایه تشدید خشونت‌ها توسط تندروها و وخامت اوضاع اقتصادی، اپوزیسیون گسترده‌ای علیه وی شکل گرفته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول