اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معرفی 30 ساخت و ساز غیرمجاز گلپایگان به دادستان جهت تخریب

رئیس اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: جهت برخورد و تخریب حدود ۳۰ مورد ساخت و سازها غیرمجاز در شهر گلپایگان به دادستان نامه‌نگاری کرده‌ایم.

معرفی 30 ساخت و ساز غیرمجاز گلپایگان به دادستان جهت تخریب

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان با بیان اینکه ۹۴۰ فقره موقوفه منفعتی و انتفاعی در گلپایگان وجود دارد، اظهار داشت: امسال در جهت تمدید قراردادها و اجاره‌های موقوفه و برخورد با متخلفان تغییر کاربری موقوفات زراعی در شهر گلپایگان ورود پیدا کردیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: موقوفه‌خوارها و زمین‌خوارها از سوی بنگاه‌های معاملات ملکی حمایت‌می‌شوند با وجود مکاتباتی که دادستان گلپایگان با اصناف داشتند که هر گونه نقل و انتقال منازل مسکونی وقفی و موقوفات زراعی در منطقه لهرامش و شهر گلپایگان با استعلام اوقاف انجام شود اما به صورت دلالی یک موقوفه را به صورت دست به دست در بنگاه‌ها نقل و انتقال می‌دهند که به شدت با این کار برخورد خواهیم داشت.

نصیرالاسلامی با بیان اینکه به دادستان گلپایگان نامه‌ای جهت برخورد و تخریب حدود ۳۰ ساخت و سازها غیرمجاز فرستاده‌ام، گفت: بیشترین موقوفه مربوط به میرزا یحیی خان در منطقه لهرامش و مابقی در شهر گلپایگان است؛ به مستأجران متخلف در صحرای لهرامش نسبت به تغییر کاربری موقوفات زراعی به باغ تالار، رستوران، واحد مسکونی، خدماتی و تجاری اخطار می‌دهم که این مناطق جای تولید و زراعت و دامداری است.

وی ادامه داد: اگر احیانأ اقدامی برای تغییر کاربری نیاز باشد دستگاه‌ مربوطه مثل جهاد کشاورزی باید مجوز بفرستد تا در کمیسیون اوقاف موقعیت موقوفه بررسی و اعلام نظر شود، چون منطقه لهرامش گلپایگان منطقه زراعی‌دامداری است و هدف ما حمایت از تولید است؛ مخالف دلال بازی، نقل و انتقال بی‌رویه و بدون مجوز و برخی رفتارهای افسارگسیخته دلالان و بنگاه‌های معاملات ملکی شهر گلپایگان هستیم، با اصناف و صمت گلپایگان نیز صحبت کردیم که اگر صنف بنگاه‌ها به قانون تمکین نکنند برخوردهای حقوقی و قضایی خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان  با بیان این که محرز بودن تخلف در بیشه بالایی صالح پیغمبر در دست بررسی معاونت حقوقی اوقاف است، گفت: چون سالیان گذشته شخصی سند مالکیت تک برگی از بیشه بالایی گرفته است، اکنون ای موضوع در حال بررسی قرار دارد، طبق شواهد مسجدی که برای نمازگزاران بوده تخریب شده است.

نصیرالاسلامی گفت: سال گذشته نیز فردی می‌خواست برای بیشه پایین صالح پیغمبر سند تک برگی بگیرد منتها با اقدام به موقع در اداره ثبت اسناد و املاک گلپایگان جلوگیری شد؛ بقعه صالح پیغمبر قدمت طولانی دارد و مورد تکریم مردم غرب استان است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول