اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برای بازگشایی مرز خسروی منتظر ابلاغ دولت مرکزی هستیم

فرماندار قصرشیرین گفت: فعالیت تجاری مرز رسمی خسروی به دلیل شیوع کرونا متوقف شده که برای بازگشایی آن منتظر ابلاغ دولت مرکز عراق هستیم.

برای بازگشایی مرز خسروی منتظر ابلاغ دولت مرکزی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرادعلی تاتار امروز در جمع اصحاب رسانه، بالاترین ظرفیت و پتانسیل قصرشیرین را مردمان این شهرستان دانست و اظهار داشت: قصرشیرین دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی با قدمت چندین ساله دارد.

وی ادامه داد: مرز خسروی سال گذشته میزبان زائران اربعین حسینی بود که به خوبی بیش از 300 هزار رفت و برگشت از این مرز را داشتیم، البته علاوه بر بحث زائران صادرات از این مرز هم انجام می‌شد که فعلا به‌ خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده که قرار است طی روزهای آتی صادرات و فعالیت تجاری این مرز شروع شود، منتظر ابلاغ دولت مرکزی هستیم.

فرماندار قصرشیرین، بیشترین صادرات غیرنفتی را از مرز پرویزخان اعلام کرد و گفت: مرز پرویزخان با توجه به بحث بیماری کرونا همواره فعال بوده و نسبت به سنوات گذشته فعالیت بیشتری داشته است.

فعالیت کوله‌بری در مرز پرویزخان بعد از توافق با طرف عراقی

وی با بیان اینکه محلی برای فعالیت کوله‌بری در مرز پرویزخان نداریم، گفت: کوله‌بری در مرزی انجام می‌شود که به‌صورت بازارچه فعالیت کند، مرز پرویزخان قبلا بازارچه بود و کوله‌بران فعال بودند، ولی الان رسمی است صادرات از مرز رسمی باید عوارض گمرکی آن پرداخت شود و عملا کوله‌بری تعطیل شد.

تاتار اضافه کرد: با هماهنگی مسؤولان ارشد استانی محلی را در کنار مرز رسمی پرویزخان شناسایی کرده‌ایم تا بتوانیم دوباره بحث کوله‌بری را در صورت موافقت طرف عراقی در این مرز با شرط داشتن کارت مرزنشینی و سقفی که برای واردات جنس مشخص شده، فعال کنیم.

وی لازمه داشتن کارت مرزنشینی را ساکن بودن در شهر و روستای مرزی دانست و افزود: تعدادی در سومار و نفت‌شهر هستند که بخشی از سال را برای کشاورزی به این مناطق می‌آیند که با شناسایی، کارت مرزنشینی برای آ‌ن‌ها صادر خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول