اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش فشار سم از باغات پسته با استفاده از گوگرد

مدیرعامل انجمن پسته ایران گفت: با ورود گوگرد، دو، سه سالی است که باغداران استفاده کردند و روی مغز کال و رسیده چیزی از باقی‌مانده آن روی محصول نشان داده نشده و محصولی بدون سم تولید شده است.

کاهش فشار سم از باغات پسته با استفاده از گوگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین رضایی اظهار داشت: با توجه به اینکه 50 درصد باغات پسته کشور در استان کرمان واقع شده و بیشتر سطح بارور است، کوددهی در این زمان بسیار مهم است به ویژه کودهای پتاسه کمک می‌کند که باغات به خوبی تغذیه شوند.

مدیرعامل انجمن پسته ایران ادامه داد: کودهای سولوپتاس 100 درصد قابل حل در آب و مناسب برای این زمان است.

وی با اشاره به موضوع نمونه‌برداری از برگ، تصریح کرد: کارهای تغذیه‌ای را باید بر اساس الگویی انجام دهیم که از 15 تیرماه تا 15 مردادماه با نمونه‌برداری از برگ انجام و کمبودهای درختی را پی می‌بریم.

رضایی با اشاره به اینکه سال‌هاست که محصول با آفات درگیر است و جمعیت آفت پسیل بالاست، بیان کرد: با ورود گوگرد، دو، سه سالی است که باغداران استفاده کردند و روی مغز کال و رسیده چیزی از باقی‌مانده آن روی محصول نشان داده نشده و محصولی بدون سم تولید شده است که بیشتر باغداران مجرب به سمت استفاده از گوگرد رفتند و جواب گرفتند و فشار سم از روی باغات برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه آفت پسیل خسارت زیادی دارد و تا دو، سه سال آینده محصول را تحت تأثیر قرار می دهد،عنوان کرد: سال گذشته در رفسنجان نزدیک به 50 هزار هکتار گوگردپاشی انجام شد و در شهرستان انار در 15 هکتار که به خوبی آفات کنترل شد و این روش دوام زیادی دارد.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول