اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فعالیت 13 واحد تولیدی ماسک در کرمانشاه/ شبکه توزیع ماسک در استان نظام‌مند می‌شود

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به 9 تولید کننده ماسک سه لایه جراحی در استان، گفت: چهار تولید کننده نیر در استان ماسک N95 تولید می‌کنند.

فعالیت 13 واحد تولیدی ماسک در کرمانشاه/ شبکه توزیع ماسک در استان نظام‌مند می‌شود

تورج شیرزادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص لزوم استفاده از ماسک در برابر ویروس کرونا، اظهار داشت: چند ماهی است که با شیوع ویروس کرونا با یک پدیده تقریبا ناشناخته در حوزه سلامت مواجه شده‌ایم که هنوز دارو و واکسن موثر برای درمان این بیماری در سطح دنیا و کشور پیدا نشده است.

وی ادامه داد: فعالیت های خوبی برای تهیه دارو و  واکسن در کشور  انجام شده، اما کی به نتیجه برسد در هاله‌ای از ابهام است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر استفاده از ماسک در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، متذکر شد: ماسک‌های سه لایه جراحی که براساس دسته بندی برای جراحی مورد استفاده کادر درمان بود که کرونا سبب شد الزامات تخصصی برای تولید آن در برنامه داشته باشیم

وی اضافه کرد: با توجه به سایز و ابعاد ویروس کرونا که در حد نانومتری است به شکل 100‌درصد محافظت کننده نیست، ولی با رعایت فاصله اجتماعی و در معرض قرار نگرفتن در محیط خطر سربسته، بیش از 95 درصد در پیشگیری از ابتلا موثر است که برای استفاده عموم توصیه می‌شود.

شیرزادیان اضافه کرد: پارچه مورد استفاده برای تهیه ماسک سه لایه جراحی برخلاف تصور پارچه بافته نیست بلکه پارچه نبافته و از جنس پلیمری است که مواد اولیه آن در کشور و دنیا بسیار کمیاب است برای تولید مواد اولیه آن تنها دو کارخانه در کشور داریم، البته دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات و توسعه آن کارهای انجام داده‌اند.

وی با اشاره به 9 تولید کننده ماسک سه لایه جراحی در استان، گفت: چهار تولید کننده ماسک N95 در استان نیز داریم که تولیدات یکی از این تولیدکنندگان اخیرا از طریق آزمایشات سازمان اتمی با بالاترین سطح حفاظتی تشخیص داده شده است.

شیرزادیان از نظام‌مندی کردن شبکه توزیع ماسک سه لایه و N95 با قیمت مصوب در استان خبر داد و گفت: طی هفته جاری ماسک سه لایه جراحی با قیمت هزار و 550 و N95 با قیمت 6 هزار و 500 الی 7 هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی به نظارت شدید بر کیفیت ماسک‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: ماسک‌های کارگاهی و ماسک خانگی با استفاده از پارچه پنبه‌ای و کتانی به شکل سه لایه و دولایه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان مورد استفاده عامه مردم باشد، اما حفاظت ماسک سه لایه ندارد.

شیرزادیان در خصوص استفاده نکردن از ماسک‌های N95 سوپا‌پ‌دار، گفت: با تست بیش از 85 درصد این ماسک‌ها عملا ثابت شده که دو طرفه هستند و یک‌طرفه عمل نمی‌کنند و با استدلال اینکه همه افراد در اطراف ما بیمار کرونا ویروس هستند هوای بازدم را بیرون می‌دهد و وارد محیط می‌کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول