اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

«کروناهراسی» و «عادی‌سازی» خطرناک است/ وزارت بهداشت چارچوب برگزاری کنکور را مشخص کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کروناهراسی و عادی‌سازی کرونا هر دو خطرناک است، گفت: وزارت بهداشت چارچوب برگزاری کنکور را مشخص کند.

«کروناهراسی» و «عادی‌سازی» خطرناک است/ وزارت بهداشت چارچوب برگزاری کنکور را مشخص کند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مردم عزیز ما آگاه هستند که ما ۵ ماه است با کووید ۱۹ مواجه هستیم و فراز و نشیبی نسبت به این بیماری داشتیم.

وی با اشاره به همکاری مردم و دولت ادامه داد: اگر این همکاری دچار اختلال شود موفقیت ما با اشکال مواجه خواهد شد. کرونا هراسی و عادی سازی کرونا هر دو خطرناک است.

*تعطیلی کسب و کار در بلند مدت امکان پذیر نیست

روحانی افزود: تعطیلی کسب و کار در بلند مدت امکان پذیر نیست، هیچ دولتی قادر نیست در بلند مدت فعالیت های اقتصادی کشورش را تعطیل کند راه گذر از این شرایط انجام فعالیت های لازم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر نیازها توأم با رعایت پروتکل های بهداشتی است و راه دومی وجود ندارد. همه باید تلاش کنند.

*روحانی: تعطیل کنیم مردم اعتراض می‌کنند

وی تاکید کرد: راحت‌ترین کار تعطیلی فعالیت‌ها است اما روز بعد هم مردم از بهم ریختگی، گرسنگی، فشار و مشکلات می‌آیند و اعتراض می‌کنند. اما هیچ کس در دنیا این کار را نمی‌کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: تجمعات به طور کلی در شرایط امروز غیرقابل قبول است. حتی نسبت به کنکور هم اگر وزارت بهداشت ایرادی داشته چارچوبی برای آن ایجاد می‌کند تا مشکلی نباشد. اجتماعات باید در حد ضرورت محدود شود.

*فاصله گذاری اجتماعی ضروری است

روحانی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مثل سابق کنار هم بایستیم، لذا فاصله گذاری اجتماعی ضروری است و سبک زندگی را باید امسال عوض کنیم. حتی در کارخانجات هم باید از ماسک استفاده کنند. مردم عزیز ما باید قانع شوند. صدا و سیمای ما، روزنامه‌های ما، فضای مجازی ما و هنرمندان و فرهیختگانمان باید به صحنه بیایند تا به مردم بگوئیم راهی جز اجرای دستورالعمل‌ها نداریم.

رئیس جمهور گفت: از ۲۵ اسفند فوتی‌های ما سه رقمی شد و مجبور شد مراکز و برخی سفرها را تعطیل کنیم. از ۲۶ فروردین مرگ و میر دو رقمی شد تا ۲۵ خرداد که دوباره به سه رقمی برگشتیم، امیدوارم بتوانیم این دوره سه رقمی را کوتاه کنیم.

وی با تشکر از دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و قوای دیگر، تاکید کرد: ما از ابتدای شیوع این ویروس هیچ وقت برای تهیه دستمال کاغذی و مواد شوینده با مشکل مواجه نبودیم اما اروپا و آمریکا با مشکل روبرو شدند. 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مراقبت های جمعی و فردی باید به عنوان اصل خدشه ناپذیر موردتوجه قرار گیرد.کسب و کارها، فعالیت های اقتصادی و گشایش ها باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تداوم یابد؛ راه دومی وجود ندارد.

*تلاش برای تولید واکسن کرونا

روحانی ضمن اشاره به تلاش سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در مبارزه با کرونا، اظهار داشت: ما جزو کشورهایی هستیم که در کشف واکسن و داروی مبارزه با بیماری کرونا تلاش می‌کنیم. ما همه تلاشمان را می‌کنیم واکسن و داروهای مورد نیاز را تولید کنیم.

رئیس قوه مجریه گفت: بخش بزرگی از کشور به تبلیغات دشمنان توجه نمی‌کند. بیماری را نباید کسی مخفی کند، مخفی کردن بیماری ظلم به حقوق دیگران است. اینجا جای حیا و کم رویی نیست و نباید سرکار برود. در نامه‌ای اخیراً دیدم که ساعت کار مثلاً ۷/۳۰ تا ۱۴/۳۰ باشد لذا باید کل ساعت کاری برای کارمندان و دانشگاهیان منظور شود و چیزی که اینجا مصوب کردیم مقرره است و باید اجرایی شود.

*مصوبات ستاد مبارزه با کرونا دقیق اجرا شود

وی بیان داشت: من دوباره تاکید می‌کنم تست مثبت را باید آزمایشگاه‌ها به خانواده و محل کار افراد گزارش دهند این مصوبه ۱۲ فروردین بود. مصوبات دقیق اجرا شود.

روحانی با تاکید بر نظارت بر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: وزارت کشور، وزارت بهداشت، اصناف، قوه قضائیه هم باید کمک کنند تا نظارت انجام شود. من از مردم بابت استفاده از ماسک تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول