اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بازگشت دومین گروه از دانشجویان و ایرانیان مقیم بلاروس به کشور

دومین گروه از دانشجویان و ایرانیان مقیم بلاروس که در پی شیوع ویروس کرونا خواستار بازگشت به کشور بودند، روز جمعه ۲۰ تیر ماه به ایران بازگشتند.

بازگشت دومین گروه از دانشجویان و ایرانیان مقیم بلاروس به کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک، دومین گروه از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم بلاروس دیروز (جمعه) ۲۰ تیر ماه با یک پرواز فوق العاده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به کشور بازگشتند.

اولین گروه از هموطنان ایرانی شامل حدود یکصد نفر از دانشجویان و ایرانیان مقیم بلاروس که در پی لغو پروازها بر اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور حضور داشتند و خواستار بازگشت به ایران بودند، ۱۱ خرداد ماه به کشور بازگشتند. 

این پرواز با هماهنگی و تلاش‌های وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «ایران ایر» برقرار و اقدام به انتقال هموطنان ایرانی به کشور کرد.

سعید یاری سفیر ایران در مینسک در این مدت و در رایزنی با مقامات و مسئولان دانشگاه در بلاروس پیگیر وضعیت سلامت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شده بود.

در پی شیوع کرونا و از جمله تعطیلی دانشگاه‌ها جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم در تعدادی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی خواستار بازگشت به کشور بودند که با پیگیری‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها و با هماهنگی وزارتخانه‌های بهداشت و راه و برقراری پروازهای فوق العاده به کشور بازگشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول