اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حوزه سلامت گیلان در تخصیص بودجه باید ویژه دیده شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به کمبودهای حوزه درمان گیلان گفت: در تقسیم بودجه آینده استان، حوزه سلامت در تخصیص بودجه باید ویژه دیده شود.

حوزه سلامت گیلان در تخصیص بودجه باید ویژه دیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشکده دندانپزشکی با رئیس و کارکنان آن دیدار و در جریان مشکلات و چالش‌های آن قرار گرفت.

وی همچنین از بخش‌های مختلف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازجمله بخش‌های درمانی آن بازدید کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست خود با رئیس و مجموعه دانشکده دندانپزشکی گیلان با ابراز نگرانی از وضعیت زیرساخت‌های زیست‌محیطی و مسائل امنیتی سایت لاکان، اظهار کرد: کشورهای توسعه‌یافته دنیا پیش از اجرای پروژه‌ها به فکر تصفیه‌خانه فاضلاب و بیمه هستند اما در ایران این موضوع جدی گرفته نمی‌شود.

احمدی با گلایه از رها شدن پروژه‌های عمرانی در مجموعه تأسیسات سایت لاکان گفت: زیرساخت‌های عمرانی جز سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند اما این هزینه‌کردها در سایت لاکان در حال مستهلک شدن و نابود شدن است.

وی با اشاره به توسعه همه‌جانبه استان‌های هم‌جوار نسبت به گیلان، بیان کرد: زیرساخت‌های گیلان توسعه‌نیافته و در بخشی ازجمله در حوزه پسماند و سلامت بسیار عقب‌مانده است.

نماینده مردم رشت در مجلس بر ضرورت ارائه راهکار برای برون‌رفت چالش‌ها تأکید کرد و گفت: باید به‌جای آه کشیدن، دنبال راهکار بود و از ظرفیت کلی مجمع نمایندگان در جهت رفع مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت گیلان بهره گرفت.

احمدی با بیان اینکه رشت مرکز استان است و کل مردم استان از خدمات این شهرستان ازجمله در بخش درمان منتفع می‌شوند، تصریح کرد: در تخصیص بودجه استان باید حوزه سلامت ویژه دیده شود و این مهم در تقسیم بودجه آینده استان در نظر گرفته خواهد شد.

طولانی بودن مسافت دانشکده با مرکز شهر، دسترسی سخت بیماران با دانشکده دندانپزشکی، غیر ایمن بودن جاده ترانزیتی منتهی به دانشکده و مخاطره‌آمیز بودن سایت لاکان به لحاظ امنیت و ورود احشام به آن ازجمله دغدغه‌های رئیس دانشکده دندانپزشکی گیلان بود که در دیدار با عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد.

محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس همچنین از بخش‌های مختلف دانشکده داروسازی نیز بازدید کرد و در جریان تولیدات دارویی، فضای آموزشی و پژوهشی این دانشکده نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول