اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قلب اصفهان برای «بِنت» سیستان و بلوچستان می‌تپد/ هم‌پیوندی سرآغاز اقدامات مشترک بین شهرها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هم‌پیوندی شهرهای اصفهان و بنت را پیوندی مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد این طرح سرآغاز اقدامات مشترک با دیگر شهرهای کشور شود.

قلب اصفهان برای «بِنت» سیستان و بلوچستان می‌تپد/ هم‌پیوندی سرآغاز اقدامات مشترک بین شهرها

علیرضا نصراصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: برگزاری جشن هم‌پیوندی تجلی مهمان‌نوازی اصفهانی‌ها بود و این هم‌پیوندی می‌تواند هم برای اصفهانی‌ها و هم برای اهالی استان سیستان و بلوچستان که چشم به یاری شهرهای کشور دوخته‌اند ثمرات بسیار زیادی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان با پیشینه‌ای که دارد همواره تلاش کرده دست هم‌وطنان را بگیرد، افزود: اصفهان چه در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه با ارائه خدمات و چه در زمان آرامش با ارائه برنامه، یار و مددکار هم‌وطنان بوده و از انجام این کمک‌ها مضایقه نکرده است.

وی این ابتکار عمل را به شهرداری اصفهان تبریک گفت و ادامه داد: این اقدام قطعاً نتایج ارزشمندی نه‌تنها برای دو شهر اصفهان و بنت بلکه برای کشور خواهد داشت.

نصراصفهانی موقعیت استان سیستان و بلوچستان را موقعیتی خاص و ویژه دانست و تأکید کرد: تمام استان‌ها و شهرهای کشور باید توجه قابل‌توجهی به این استان داشته باشند، چون اگر به دنبال آرامش، آسایش و امنیت کشور هستیم خوشی ما باید به خوشی تمام مردم در هر گوشه کشور پیوند بخورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر همان‌طور که با شادی و شور هم‌وطنان همراه شویم بتوانیم با آلام و دردهای تمام هم‌وطنان نیز همراهی کنیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و امیدوارم طرح هم‌پیوندی اصفهان و بِنت آغازی برای اقدامات مشترک با دیگر شهرهای کشور شود.

نصر اصفهانی تأکید کرد نباید منتظر وقوع حوادث باشیم تا به دنبال ایجاد ارتباط با دیگر شهرها برویم، بلکه زمانی که این اتفاقات رخ نداده نیز باید وجوه اشتراک را شناسایی و بر مبنای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهر اصفهان که تمام کشور می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، گفت: ۲ میلیون نفری که در شهر اصفهان زندگی می‌کنند و ما افتخار نمایندگی آن‌ها را داریم، زمانی که از این‌گونه اقدامات اطلاع پیدا می‌کنند قطعاً خوشحال شده و مدیریت شهری را برای ورود به این مباحث تشویق خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر مأموریت‌های مدیریت شهری را تنها به پروژه‌های عمرانی محدود نکنیم می‌توانیم ادعا کنیم اتفاقاتی مانند خواهرخواندگی با شهرهای گوشه و کنار جهان که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، می‌تواند در قالب خواهرخواندگی و در واقع هم‌پیوندی با شهرهای کشور ادامه یابد.

وی اضافه کرد: امیدوارم این امر به الگویی تبدیل شود تا همان‌طور که به گوشه و کنار جهان نیم‌نگاهی داریم به گوشه و کنار ایران نیز توجه وافری داشته باشیم و از تمام ظرفیت‌های شهر اصفهان جهت پیوند بیشتر با تمام شهرهای کشور استفاده کنیم.

به گزارش فارس، اصفهان شهر بِنت استان سیستان و بلوچستان را برای هم‌پیوندی با خود انتخاب کرده تا این شهر را پس از تحمیل اثرات مخرب سیل بر مردم سیستان و بلوچستان به سطحی از تاب‌آوری و پایداری برساند؛ در طرح هم‌پیوندی یک شهر عضو مناطق شهر دیگر در نظر گرفته می‌شود و آن شهر ملزم است به شهر دیگر خدمات دهد، اصفهان اکنون در این مسیر تسهیل‌گر انجام اقدامات خیرخواهانه خیریه‌ها و نهادهای مدنی در ساحت‌های زیرساختی و نرم‌افزاری برای شهر بنت است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول