اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کشف عتیقه های هزاره اول و دوم قبل از میلاد در کرمانشاه

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کشف اشیاء تاریخی با قدمت هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوران اسلامی در استان کرمانشاه خبر داد.

کشف عتیقه های هزاره اول و دوم قبل از میلاد در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس سردار امیر رحمت الهی با اعلام خبرکشف عتیقه در کرمانشاه اظهار داشت: در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر جابه جایی و حمل و نقل تعدادی شئ  تاریخی موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های لازم، اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی خودرو شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه متوقف و در بازرسی از آن 167 قلم شئ تاریخی شامل: جام، کاسه مفرغی، عطردان، تبرزین، سرپیکان، دستبند، سنجاق قفلی، آویزهای تزئینی، گوشواره، انگشتر، پیکرک حیوانی و مهر استوانه ای از وی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیاء هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی تخمین زده شده است.

سردار رحمت الهی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی وی به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با شماره تماس 09662 (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت) گزارش و در پیشگیری از جرایم و تامین امنیت جامعه سهیم باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول