اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

جزئیات واردات کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی/ 942 هزار تن کالا ترخیص شد

ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به جزئیات واردات کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی گفت:‌ از ابتدای سال تا اواسط تیرماه بیش از 942 هزار تن کالا ترخیص شده است.

جزئیات واردات کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی/ 942 هزار تن کالا ترخیص شد

ابوالفضل اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات استان هرمزگان، اظهار داشت: از اول فروردین تا ۱۷ تیرماه سال ۹۹ بالغ بر ۹۴۲ هزار و ۵۶۹ تن کالا ترخیص شده و بیش از ۸۵ هزار تن کالا اساسی در جریان تشریفات گمرکی قرار دارد. همچنین در این مدت بالغ بر یک میلیون و۳۱۴ هزار و ۳۴۹ تن کالا اساسی به گمرک اظهار شده است.در مدت مشابه سال قبل بالغ بر یک میلیون و ۳۳ هزار و ۴۹۷ تن کالا ترخیص شده بود که افت ۸.۷ درصدی دارد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان کالاهای اساسی اظهارشده را برشمرد و تصریح کرد: عمده کالاها گندم، روغن‌ها، دانه‌های روغنی، حبوبات، کاغذ، لاستیک، قند و شکر، کود، دارو، جو، ذرت، برنج و گوشت است.

اکبرپور افزود: بیشترین کالای ترخیص شده در این مدت مربوط به گندم با رقمی بالغ بر ۳۵۷ هزار و ۹۴۹ تن، کاغذ ۱۷۴ هزار و ۳۲۵ تن، برنج ۱۱۲ هزار و ۱۴۵ تن (افت 75 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 98) بوده و نیز ۷۳ هزار و ۳۶۹ تن انواع روغن‌ها (کاهش 37.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 98)ثبت شد.

وی ادامه داد: کنجاله سویا و جو دو کالایی هستند که اظهارشده و در جریان تشریفات گمرکی آنها صفر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول