اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فوت ۹ نفر بیمار کرونا طی ۴ روز در گرگان/ تشدید محدودیت‌ها در شهرستان

۹ بیمار کرونایی طی مدت زمان چهار روز در بیمارستان‌های شهرستان گرگان جان خود را از دست دادند.

فوت ۹ نفر بیمار کرونا طی ۴ روز در گرگان/ تشدید محدودیت‌ها در شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در گرگان به ریاست فرماندار گرگان برگزار شد.
براساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه توسط رئیس شبکه بهداشت گرگان و تایید فرماندار در گفت‌وگو با خبرنگاران، ۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا از تاریخ ۱۶ تیرماه به مدت چهار روز جان خود را از دست دادند.
با توجه به عدم کاهش شیوع ویروس کرونا در گرگان و وجود شیب افزایشی، محدودیت‌ها در این شهر تشدید شد.
براساس مصوبات این جلسه سرو غذا در رستوران‌ها، مراکز توزیع اغذیه، فستفود‌ها و مراکز مشابه ممنوع و فقط توزیع غذا به صورت بیرون‌بر‌ مجاز است و رستوران‌های مسیر کمربندی و حاشیه شهر در صورت استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به سرو غذا در سالن پذیرایی خود هستند در غیر ا‌ین‌صورت آن واحد صنفی مجاز به فعالیت نخواهد بود و در صورت تخلف به مدت یک هفته پلمب خواهد شد.
با تشکیل تیم نظارتی مقرر شد به صورت روزانه و دائم نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی مختلف انجام و به صورت پیامکی و حضوری تذکرات لازم ابلاغ شده و در صورت عدم رعایت بلافاصله واحد صنفی به مدت یک هفته پلمب شود.
تاکید بر استفاده تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از مصوبات جلسه بود و مقرر شد تمامی مراجعه‌کنندگان فقط در صورت استفاده از ماسک اجازه ورود به ساختمان ادارات را داشته باشند و دستگاه‌ها مکلف شدند در صورت ضرورت حضور مراجعه کننده به داخل ساختمان و در صورت همراه نداشتن ماسک به وی ماسک ارائه دهند.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان مکلف شد از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود برای اطلاع‌رسانی اقدامات ستاد مقابله با کرونا و فرهنگ‌سازی لازم استفاده کند و این هماهنگی را برای تولید محتوا با ‌ شبکه بهداشت شهرستان داشته باشد.
شهرداری گرگان مکلف شد بهترین فرصت‌های تبلیغاتی را در بهترین زمان‌ها برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در اختیار شبکه بهداشت شهرستان قرار دهد.
ادارات اجازه برگزاری مراسم‌های بزرگ را ندارند و در صورت ضرورت در برگزاری یک مراسم نظر مثبت شبکه بهداشت لازم است و در صورت عدم تایید شبکه بهداشت شهرستان، برگزاری آن مراسم غیرقانونی خواهد بود.
بازارهای هفتگی در شهرستان گرگان همچنان تعطیل است و شهرداری‌ها و نیروی انتظامی مکلف شدند با دستفروشانی که اطراف بازارهای هفتگی بساط می‌کنند برخورد قاطع داشته باشند.
مهمترین مصوبه امروز درباره تالارهای عروسی بود که براساس این مصوبه از امروز ۲۱ تیرماه ۱۳۹۹ فعالیت تمامی تالارهای شهرستان به منظور برگزاری هر نوع مراسم عزاداری یا عروسی ممنوع و قاطعانه برخورد خواهد شد.
همچنین برگزاری این مراسم‌ها در منازل و اماکن خصوصی نیز ممنوع بوده که در روستاها بخشداران، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت مکلفند با گشت‌های تیمی مشترک بلافاصله نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم اقدام کنند و در صورت عدم تمکین صاحب مراسم و مالک، بلافاصله موضوع صورتجلسه و به فورتی به دستگاه قضایی گزارش داده شده تا بر اساس قانون با این افراد برخورد شود.
مراکز تفرجگاهی گرگان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول