اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ورود خودروهای زرهی سعودی به سقطری و استقرار شبه‌نظامیان امارات

برخی منابع یمنی از ورود خودروهای زرهی و نظامی عربستان سعودی به استان سقطری و استقرار شبه‌نظامیان وابسته به امارات در این استان خبر دادند.

ورود خودروهای زرهی سعودی به سقطری و استقرار شبه‌نظامیان امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رمزی محروس» استانداری سقطری گفت که گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات شبه‌نظامیان و سلاح‌های خود را در استان سقطری مستقر کرد.

محروس افزود که شورای انتقالی جنوب بنا به دستور حامیان خود در حال پاکسازی عناصر دولت هادی از نهادهای دولتی و جایگزینی عناصر خود در مراکز امنیتی، نظامی و مدنی است.

به گفته او شورای انتقالی جنوب یمن پایگاه‌های نظامی در سقطری احداث و شبه‌نظامیان خود را در آن مستقر کرده و در حال توزیع سلاح و فروش آن در بازارهاست.

طبق گزارش شبکه الجزیره، محروس افزود که این اقدامات اوضاع را پیچیده‌تر و در برابر تلاش‌های ریاض و دولت یمن برای حل بحران سقطری مانع‌تراشی می‌کند.

ورود خودروهای زرهی سعودی به سقطری

از سوی دیگر برخی منابع یمنی از انتقال خودروهای زرهی و نظامی سعودی با یک کشتی سعودی به استان سقطری خبر دادند.

این منابع گفتند که کشتی سعودی موسوم به «سقطری ۲» در بندر سقطری پهلو گرفته و محموله خود که شامل خودروها و تجهیزات نظامی بود، تخلیه کرد و علاوه بر آن حرکت شناورهای حامل خودروهای زرهی به سمت این بندر نیز مشاهده شده است.

این منابع گفتند که همزمان با انتقال تجهیزات نظامی سعودی به استان سقطری، «سالم عبدالله» نماینده شورای انتقالی و استاندار پیشین سقطری نیز این استان را به مقصد ریاض ترک کرد تا با مسئولان محلی سقطری وابسته به دولت هادی که دو روز پیش وارد ریاض شده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کند.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن ماه گذشته مقر حکومت محلی در سقطری را پس از خروج نیروهای دولت هادی، تحت سیطره خود درآوردند.

این در حالی است که  «علی سالم الحریزی» معاون سابق استاندار المهره درباره مذاکرات بین نمایندگان دولت محلی سقطری و شورای انتقالی که قرار است در ریاض برگزار شود، گفت که نمی‌توان به تلاش‌های ریاض و ابوظبی اعتماد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول