اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار: قندخون بالا برای مبتلایان به کرونا خطرناک است

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد احتمال مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که سطح قند خون آنان بالاست و به دیابت مبتلا نیستند، دست کم ۲ برابر بیشتر از افرادی با قند خون پایین است.

هشدار: قندخون بالا برای مبتلایان به کرونا خطرناک است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد احتمال مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که سطح قند خون آنان بالاست و به دیابت مبتلا نیستند، ۲ برابر بیشتر از افرادی با قند خون پایین است.

محققان پرونده بیماران مبتلایان به کروناویروس در ووهان بررسی کردند و دریافتند،کسانی که قند خون بالایی دارند با خطر بیشتری برای مرگ مواجه هستند.

مطالعات قبلی حاکی از ارتباط بین قند خون غیرطبیعی و خطر بیشتر مرگ در اثر ذات الریه، سکته مغزی، سکته قلبی، تروما و جراحی است.

به گفته تیم دانشگاه علم و فناوری Huazhong، بین دیابت و مرگ ناشی از Covid-۱۹ ارتباط وجود دارد و این موضوع به اثبات رسیده، اما تحقیقات اخیر حاکی از آن است که اگر فرد مبتلا به دیابت نباشد و صرفا قند خون بالا داشته باشد نیز در خطر است.

محققان می‌گویند یافته‌های آنها نشان می‌دهد، حتی بدون تشخیص دیابت، قند خون بالا با خطر افزایش مرگ و میر ناشی از کروناویروس ارتباط دارد.

آنها توصیه می‌کنند بیمارستان‌ها در هنگام بستری بیماران با علائم کروناویروس، غربالگری قند خون را نیز انجام دهند.

نتایج پژوهش‌های دانشمندان چینی نشان داد، بیماران با بالاترین سطح قند خون ۳/۳ برابر بیشتر از افراد با کمترین  میزان آن، که از نظر آماری معنی‌دار است، جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول