اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عفاف و حجاب منطبق بر فرهنگ اصیل ایرانی است/ دشمن به‌دنبال حیازدایی از جامعه ایرانی

معاون مطالبه‌گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: عفاف و حجاب منطبق بر فرهنگ اصیل ایرانی است اما دشمن می‌خواهد با حیازدایی از جامعه ما، زمینه نفوذ فرهنگ غربی را در کشورمان فراهم کند.

عفاف و حجاب منطبق بر فرهنگ اصیل ایرانی است/ دشمن به‌دنبال حیازدایی از جامعه ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حر گلزاری معاونت مطالبه گری و اجتماعی هرمزگان در نشستی با موضوع عفاف و حجاب اظهارکرد: علیرغم توجه فراوان اسلام به مسأله حجاب، متاسفانه کشف حجاب توسط رضا خان بر اساس تاثیر پذیری از  فرهنگ غرب در ایران اتفاق افتاد که با مقاومت‌های گسترده مردمی مواجه شد و نشان داد که جامعه ایرانی بر پایه فرهنگ اصیل خود که عفاف و حجاب نیز بخش جدایی ناپذیر آن است، عمل می‌کند.

وی افزود: جامعه ایمانی که حجاب را براساس تعالیم اسلامی یکی از تکالیف خود می‌داند، باعث شده است که فرهنگ حیا و پوشش رواج یابد اما باید به نوع پوشش‌ها در جامعه ایرانی نیز توجه شود.

معاونت مطالبه گری و اجتماعی تصریح کرد : استان هرمزگان به علت  شرایط اقتصادی ویژه، میزبان اقشار مختلف نقاط ایران بوده و به این دلیل باعث شده که  فرهنگ‌های مختلف بر پوشش بومی هرمزگان تاثیرگذار باشد.

گلزاری ادامه داد: برای هویت بخشی به فرهنگ پوشش بومی می‌باید از همه طرق مختلف فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی صورت پذیرد و یکی از این راه‌ها، در بستر فضای مجازی است که بهترین فضا برای تبلیغ بوده که تا آیندگان ما نیز به این سمت سوق پیدا کنند.

وی تولید محتوای فاخر با موضوع عفاف و حجاب از یک سو و رعایت الگوهای عفاف در نزد چهره‌های مطرح اجتماع را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان داشت: نشست‌های آگاه سازی و معرفتی بانوان با محوریت عفاف و حجاب در فضای مجازی راه اندازی شود تا فرهنگ غنی اسلامی و پوشش بومی استان در سطح جامعه به شکل صحیح آموزش داده شود.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول