اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

وصول 325 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان مرکزی

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: 325 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در سه ماه نخست امسال در استان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.

وصول 325 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس مزیکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد مالیاتی استان مرکزی اظهار کرد: مالیات در سنوات اخیر به‌ویژه مورد توجه بیشتری هم در جامعه و مؤدیان قرار گرفته و هم حاکمیت به لحاظ مباحثی که در تأمین درامد دولت ایجاد شده به عنوان بهترین، پایدارترین و پاک‌ترین و مؤثرترین منبع درآمدی به حوزه مالیات توجه کردند.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم مالیات توزیع ثروت و عدالت اجتماعی است، ادامه داد: نظام مالیاتی از مدیریت اجرایی سازمان را باید جدا دید در کشور نظام مالیاتی فعلی فقط مجری است یعنی قانونی وضع می‌شود و باید اجرا کند اما این قانون است که باید درست و به‌موقع وضع شود تا بتوانیم اثر مالیات، توزیع ثروت و عدالت اجتماعی را در جامعه ببینیم.

مزیکی تصریح کرد: یکی دیگر از کارکردهای مالیات رفاه اجتماعی است که در بخش ارزش‌افزوده یک درصد به حوزه سلامت تخصیص پیدا می‌کند و امروز و در شرایط کرونایی اگر حوزه سلامت به‌صورت نسبی روی پای خود ایستاده و به مردم کمک می‌کند بخش‌هایی از آن ناشی از کمک خود مردم است که در بخش مالیات ارزش‌افزوده پرداخت کردند.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ حدود ۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۶ بالغ‌بر ۶ هزار میلیارد تومان از محل یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده توسط خود مردم به بحث سلامت کمک شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی اضافه کرد: از مالیات بر ارزش‌افزوده ۲۷ صدم درصد به ورزش و جوانان اختصاص دارد که در سال ۹۷ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۸ حدود ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این بخش کمک شده است.

مزیکی با بیان اینکه در استان حدود ۶۰ هزار اظهارنامه دریافت می‌شود گفت: از این تعداد ۶ هزار اظهارنامه برای اشخاص حقوقی فعال و غیرفعال و مابقی برای اشخاص حقیقی چه در بخش مستغلات و اجاره املاک و چه در بخش مشاغل که بالای ۵۲ هزار اظهارنامه است می‌باشد.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول