اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

معاون عمرانی در آیینه حرف درمانی

کمبود منابع مالی تنها معضل شهرهای خوزستان نیست و بسیاری از مشکلات زیرساختی با جایگزینی هماهنگی بین بخشی به‌جای حرف‌درمانی، امکان برطرف شدن دارند.

معاون عمرانی  در آیینه حرف درمانی

علی لاریزاده؛ تعداد شهرهای استان خوزستان در حالی رو به افزایش است و به عدد ۷۸ رسیده که قریب به اتفاق آنها فاقد شاخص‌های اولیه شهرسازی هستند.

بسیاری از شهرداری‌ها به علت حواشی مربوط به شوراها در بلاتکلیفی به‌سر میبرند و یا آنکه بدون هیچ برنامه و پروژه‌ خاصی، دچار روزمرگی شده‌اند که ضعف مدیریت جامع و نظارت لازم بر شهرداری‌ها توسط استانداری خوزستان کاملا محسوس است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اگر چه درخصوص مدیریت شهری هر از چندگاهی در رسانه‌ها حرف‌هایی می‌زند و از این و آن انتقاد می‌کند اما در بخش قابل توجهی از مسائل و معضلات استان خودش مخاطب بایدهای ذکر شده است.

شهر کوت عبدالله را شاید بتوان برای نمونه مورد کنکاش قرار داد که شورای آن برای مدتها بلاتکلیف بود و در نهایت در  واپسین روزهای سال ۹۸ منحل شد و از آن روز تاکنون غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و معاونت عمرانی از انتخاب شهردار جدید عاجز بوده‌اند در حالی که مردم این شهر فارغ‌ از جنجال‌های سیاسی انتخاب شهردار، با فقدان حداقل خدمات شهری مواجه هستند.

در زمینه مدیریت شهری، اکتفا به بیان بایدها و نبایدها در سخنرانی‌ها ساده‌ترین کار ممکن به شمار می‌رود و ناظران معتقدند با توجه به کاهش بودجه شهرداری‌ها و حواشی مربوط به آنها، متولیان معاونت عمرانی و امور شهری باید خود پاسخگوی وظایف بر زمین مانده خود باشند.

در قبال وضعیت نامطلوب سکانداری شهرداری‌ها و تجهیز آنها و از جمله در کوت عبدالله، بستان، شادگان، مسجد سلیمان، حمیدیه و سایر شهرها، نظارت حلقه مفقوده همه این حواشی و اتفاقات ناگوار محسوب می‌شود.

در کلانشهر اهواز نیز مردم از معاون عمرانی استانداری خوزستان به جای حرف درمانی و توپ را به زمین دیگران انداختن،خواهان انجام وظایف محوله به‌ویژه جهت تقویت ناوگان حمل‌ونقل شهری هستند.

شهر اهواز درحالی امروز حدود ۱۵۰ اتوبوس فعال دارد که بسیاری از آنها دچار فرسودگی شده‌اند و در مقایسه با سایر کلانشهرها، به چند برابر این تعداد نیازمند می‌باشد و تبعات چشم‌گیری بر اقتصاد خانوارها و ترافیک شهری داشته است.

همچنین بسیاری از چالش‌های شهر به هماهنگی بین بخشی و تعامل دستگاه‌های مختلف توسط فرمانداری و معاونت عمرانی استانداری نیاز دارد و ضرورت دارد تا این نهادهای بالادستی درخصوص نقش خود در موضوعاتی همچون حل و فصل قرارداد مترو،  اجرای قانون بازآفرینی،   معضل حفاری‌‌ معابر آسفالت‌شده،   وانت‌بارهای میوه‌فروشی، مدیریت پسماند بیمارستانی و شهری،   زمین‌خواری، اجرای کمربند سبز،   ساماندهی بازار کیان،  سند دار کردن و  بهسازی مناطق محروم اهواز و سایر معضلات شهری پاسخگو باشند.

در موضوع تجهیز آتش‌نشانی اهواز نیز اگر چه بارها هشدار داده شده اما به نظر می‌رسد همچنان مسوولان استانی منتظر بروز یک فاجعه برای چاره‌اندیشی در این خصوص هستند و این در حالی است که حوادث کوت عبدالله هم بر عهده آتش‌نشانی اهواز می‌باشد.

بنا بر آمارها، از ۵۶ دستگاه فعال آتش‌نشانی اهواز حدود نیمی از آنها نیاز به تعمیر دارند که باید به چرخه فعالیت بازگردند؛ همچنین با توجه به وسعت و جمعیت اهواز، آتش‌نشانی باید ۸۰۰ نفر نیرو در اختیار داشته باشد اما تعداد نیروهای فعلی آن ۳۶۰ نفر است، همچنین سازمان نیاز به ۴۳۰ دست لباس آتش‌نشانی است که در ‌حال حاضر ۳۵ دست لباس آتش‌نشانی در اختیار دارد.

رییس سازمان آتش‌نشانی اهواز در این باره خواستار توجه مسوولان استانی شده و با اشاره به لزوم تجهیز بیمارستان‌ها و اماکن اهواز به سیستم ایمنی حریق، می‌گوید: "آتش‌نشانی فاقد نردبان آتش‌نشانی، امکانات و خودروهای کافی بوده و تامین هزینه آنها نیازمند توجه مسوولان استانی است."

در سایر شهرهای استان خوزستان نیز امکانات شهری و تجهیزات شهرداری‌ها شرایط نامطلوبی دارد و از استاندار، مسوولان امر و معاون عمرانی استاندار انتظار می‌رود تا عملگرایی را جایگزین حرف درمانی و اقدامات نمادین کنند و جای انتقاد از دیگران پاسخگوی نارسایی‌های حوزه عمرانی خوزستان باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول