اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مشکل کفن و دفن فوتی‌های کرونا در گچساران/ ابتلای کارمندان برخی ادارات به کووید ۱۹

فرماندار گچساران گفت: برای کفن و دفن کرونایی‌ها در این شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

مشکل کفن و دفن فوتی‌های کرونا در گچساران/ ابتلای کارمندان برخی ادارات به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علی خوانپایه در نشست شورای  سلامت این شهرستان ، اظهار کرد: تا‌کنون ۳۶جلسه در زمینه با مقابله با کرونا از ابتدای شیوع این ویروس با بیش از ۳۰۰مصوبه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه  از ابتدای اسفندماه تا  اواخر اردیبهشت ماه تنها ۷۴ بیمار کرونایی در شهرستان شناسایی شد، افزود: در این مدت ۲فرد مبتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.

فرماندار گچساران ادامه داد:   ویروس کرونا تا اردیبهشت ماه به خوبی کنترل شد به طوری که این شهرستان در وضعیت کم خطر قرار گرفت.

فرماندار گچساران ابراز کرد:از تاریخ ۱۰خردادماه تا کنون ۴۴۰بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شده است که این روند با جهش چشمگیری مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه از ۱۰خردادماه تاکنون به طور تقریبی در سطح شهرستان روزانه ۱۱نفر مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان  شناسایی می‌شوند، افزود: کرونا همچنین تعداد فوتی‌ها در سه هفته اخیر به ۱۲ تن رسیده است. که  این زنگ خطری برای شهرستان است.

وی در ادامه  عنوان کرد: اکنون برای کفن و دفن بیماران فوتی ناشی از کرونا در شهرستان مشکلاتی داریم و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا با مشکلات دیگری مانند تخت ای سی یو و تخت بیمارستانی برای بستری با  مشکل مواجه خواهیم شد.

خوان پایه عنوان کرد: اگر مصوبات تصویب و اجرایی نشود قطعا با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه به گسترش انتشار ویروس کرونا از خردادماه  تا کنون در سطح شهرستان اشاره و عنوان کرد: برای جلوگیری از افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا برخی صنوف پرریسک شهرستان به مدت یک هفته تعطیل شده که هم اکنون برای بازگشایی و فعالیت مجدد به رعایت پروتکل بهداشتی و پذیرش کم مراجعه کنندگان می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

فرماندار گچساران ابراز کرد:تعطیلی صنوف پرریسک به مدت یک هفته تنها اقدامات پیشگیرانه بود.

خوانپایه تصریح کرد:این موضوع وبحث بیماری یک موضوع فراگیر است و اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نشود این بیماری گریبانگیر ما هم می‌شود.

وی ادامه داد:بایستی اقداماتی در جهت کاهش روند صعودی افراد مبتلا به ویروس کرونا صورت گیرد.

خوان پایه با بیان اینکه با تعطیلی صنوف پرریسک ۱۰درصد بستری بیماران در بیمارستان ها کاهش یافته است، اذعان کرد:   نظارت و بازرسی بر صنوف بایستی افزایش با  حساسیت در سطح جامعه و بازار انجام گیرد.

فرماندار گچساران ادامه داد:گشت‌های مشترک با هدف رعایت پروتکل بهداشتی همچنان مستمر باشد.

وی با بیان اینکه در  ادارات هم  کارمندان و ارباب رجوع بایستی از ماسک استفاده کنند، گفت: بخشی از کارمندان ادارات به دلیل اهمیت ندادن به پروتکل بهداشتی و امتناع از استفاده  به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی در ادامه ابراز کرد: ادامه فعالیت صنوف پرریسک به خصوص صنف آرایشگران استفاده از ماسک برای مراجعه کنندگان الزامی است.

 این مسوول خاطرنشان کرد: تالارها تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل  هستند.و براساس مصوبه ستاد تا زمانی که وضعیت قرمز اعلام شده محدودیت های در شهرستان وجود دارد.

خوان پایه با اشاره به اینکه مشاهده می شود که دفاتر پیشخوان  همچنان شلوغ هستند، افزود: در سطح شهرستان ۱۴دفتر پیشخوان در شهرستان دایر است  که  مراجعه به این دفاتر باید به صورت نوبت دهی باشد تا از تجمع جلوگیری شود.

وی خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌ها  بر صنوف مختلف از جمله باشگاه ها، آرایشگاه ها شد.

 خوان‌پایه ادامه داد:صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند به پلمب آن اقدام کنید چرا که با سلامت شهروندان با کسی تعارف نداریم.

فرماندار گچساران اظهار کرد:در زمینه کفن و دفن فوتی‌های کرونا در زمینه غسل و کفن فوتی مردان کرونایی مشکلی وجود ندارد.

به گزارش فارس از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۴تن از شهروندان گچسارانی به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام /۸۲۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول