اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

چهلمین سالروز تأسیس بهزیستی/ ۱۷۲ مرکز مثبت زندگی در فارس به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان فارس در نشست چهلمین سالگرد تأسیس این نهاد اجتماعی با بیان اینکه سعی بر تبدیل خدمت‌رسانی از غیرفعال به فعال در زمینه‌های مختلف است، گفت: ۱۷۲ مرکز مثبت زندگی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

چهلمین سالروز تأسیس بهزیستی/ ۱۷۲  مرکز مثبت زندگی در فارس به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، محمدصادق کشفی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی گفت: در سال ۱۳۵۹ سازمان بهزیستی به ریاست شهید فیاض‌بخش تأسیس و امسال چهلمین سالگرد تأسیس این نهاد اجتماعی است.

 وی با بیان اینکه سعی بر تبدیل خدمت‌رسانی از غیرفعال به فعال در زمینه‌های مختلف است، افزود: ۱۷۲ مرکز مثبت زندگی به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد که در فاز اول هرکدام ۴۵۰ خانوار مستمری‌بگیر را پوشش خواهند داد.

مراکز مثبت زندگی پیشخوان ارائه خدمت بهزیستی به عموم مردم خواهند بود

مدیرکل بهزیستی استان فارس با ذکر اینکه برای هر مرکز مثبت زندگی ۲۲ فعالیت تعریف‌شده که تنها منحصر به خانوارهای مستمری‌بگیر بهزیستی نبوده، بیان داشت: مراکز مثبت زندگی پیشخوان ارائه خدمت بهزیستی به عموم مردم خواهند بود که بر اساس توزیع خانواده‌ها مکان‌یابی صورت گرفته است.

۷۷ هزار و ۴۰۰ خانوار مستمری‌بگیر در استان فارس داریم

کشفی‌نژاد با اشاره به اینکه ۷۷ هزار و ۴۰۰ خانوار مستمری‌بگیر در استان فارس داریم که ۱۷۲ مرکز سهمیه فارس در فاز اول تعیین‌شده، بیان کرد: در هر مرکز مثبت زندگی سه مددکار خواهد بود که هرکدام ۱۵۰ خانوار را پوشش خواهد داد.

وی در مورد دیگر پروژه‌های مهم سازمان بهزیستی فارس عنوان کرد: مراکز جامع درمان اعتیاد اجتماع‌محور، پروژه بزرگ دیگر ماست که برای هر نفر مراجعه‌کننده یک مسیر ویژه برای او ترسیم می‌شود و در انتهای آن وی از مرکز فارغ‌التحصیل خواهد شد اما ارتباط با مرکز همچنان ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازی یک مرکز جامع درمان اعتیاد اجتماع‌محور در سطح استان فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس از راه‌اندازی یک مرکز جامع درمان اعتیاد اجتماع‌محور در سطح استان فارس با حداقل ظرفیت ۱۰۰ نفر خبر داد.

توضیحات معاون بهزیستی پیرامون جمع‌آوری معتادان از سطح شهر شیراز

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس نیز در این نشست پیرامون جمع‌آوری معتادان از سطح شهر شیراز گفت: در مرحله اول ۵۰۰ نفر و از امروز در مرحله دوم ۴۰۰ نفر معتاد با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر از سطح شهر جمع‌آوری خواهند شد.

به‌گفته محمدرضا هوشیار، جمع‌آوری معتادان با نیروی انتظامی، دسته‌بندی و ساماندهی آنان با شهرداری و نگهداری با بهزیستی است.

وی گفت: ۲۱۲ مرکز تخصصی مشاوره در سطح استان داریم که ۴۵۳ هزار و ۴۲۱ جلسه روان‌شناسی سال گذشته برگزارشده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس بیان داشت: ۴۵ کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست تاکنون به بهزیستی فارس تحویل داده ‌شده است.

در ایام کرونا ۴۰ درصد افزایش تماس با بهزیستی جهت انجام مشاوره داشتیم 

معصومه فروتن ادامه داد: در ایام کرونا ۴۰ درصد افزایش تماس با بهزیستی جهت انجام مشاوره داشتیم که بیشتر آن‌ها در خصوص ترس و اضطراب بوده است.

وی در مورد کودکان کار نیز تصریح کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد کودکان کار از اتباع بیگانه هستند و به همه آن‌ها خدمات ارائه می‌شود که در این خصوص جمع‌آوری آنان بر عهده شهرداری و نیرو انتظامی بوده و ساماندهی آنان با سازمان بهزیستی است.

حمید گودرزی، معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی فارس از افتتاح ۱۰ مرکز توان‌بخشی در استان فارس طی هفته بهزیستی خبر داد که درمجموع در سطح استان فارس روزانه ۷۰ مرکز و شبانه‌روزی ۸۰ مرکز توان‌بخشی خواهیم داشت.

پریسا زارعی، سرپرست معاونت هماهنگی مؤسسات غیردولتی اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی فارس نیز با اشاره به اختصاص ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای اشتغال‌زایی در سال گذشته گفت: از این رقم ۶۸ میلیارد آن جذب‌شده که توانستیم زمینه اشتغال دو هزار و ۹۹۰ نفر را فراهم کنیم.

وی در مورد بودجه سال ۹۹ نیز اظهار داشت: بودجه ۱۱۷ میلیارد تومانی برای اشتغال سه هزار و ۱۶۹ نفر در سال جدید در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی مؤسسات غیردولتی اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار واحد مسکونی برای گروه‌های هدف بهزیستی در دست‌ساخت و بیش از ۸ هزار واحد نیز به آن‌ها واگذارشده است.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول