اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مزاحمت تلفنی برای سامانه 123 بهزیستی در قم

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: 39 هزار و 942 تماس در سال گذشته با سامانه 123 بهزیستی برقرار شد که تنها 7 هزار و 370 تماس مرتبط بود.

مزاحمت تلفنی برای سامانه 123 بهزیستی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مریم علی شیری ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل بهزیستی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: حوزه اجتماعی در چهار دفتر به مردم خدمات رسانی می‌کند که دفتر آسیب دیدگان اجتماعی از آن جمله است.

وی با بیان اینکه در دفتر آسیب دیدگان اجتماعی خدماتی به جامعه هدف که دچار آسیب شدند ارائه می شود، گفت: خانه امن یکی از مراکزی است که زیر مجموعه حوزه آسیب های اجتماعی قرار دارد و به ارتقاء و توانمند سازی زنانی که در معرض خشونت قرار گرفتند خود و فرزندشان را مورد حمایت قرار می دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم ادامه داد: در دفتر آسیب دیدگان اجتماعی به این زنان و فرزندانشان با مسائل فردی و اجتماعی آشنا می شوند که در شرایط بحرانی بتوانند دست و پنجه نرم کنند یا اینکه از آن شرایط نجات یابند و به زندگی عادی بازگردند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مداخله در کاهش طلاق بیان کرد: این مرکز در سال 98 نسبت به تحکیم بنیان خانواده اقدام می کند و از طریق افزایش رضایتمندی و پایداری روابط خانواده یک هزار و 10 زوج مشاوره شدند که از دادگستری ارجاع شده بودند.

علی شیری ادامه داد: حمایت اجتماعی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی از دیگر خدماتی است که در دفتر آسیب دیدگان اجتماعی انجام می شود و اشخاصی که به این اختلال دچار هستند پس از اینکه اقدامات قانونی، روانپزشکی را انجام داده و حکم قاضی را دریافت کردند به این مرکز مراجعه کرده و خدمات از سوی بهزیستی به آنان ارائه می شود.

وی افزود: ساماندهی کودکان خیابانی نیز از دیگر اقدامات این دفتر است که با جذب و شناسایی از طریق مرکز حمایتی آموزشی کودک در سطح شهر انجام می شود که در این راستا 138 کودک خیابانی در سال گذشته شناسایی و ساماندهی شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم اضافه کرد: حمایت و بازپروری زنان و دختران آسیب دیده نیز در این دفتر انجام می شود و همچنین پایگاه های خدمات اجتماعی نیز در مناطق آسیب دیده و سکونتگاه های غیر رسمی  به برنامه توانمند سازی ساکنین سکونت گاه ها اهتمام دارند که 203 هزار و 877 مراجعه کننده در این پایگاه ها پاسخ داده شده و برای آنان پرونده خدماتی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مرکز مداخله فردی، خانوادگی و اجتماعی زیر مجموعه دفتر آسیب دیدگان اجتماعی فعالیت می کند، گفت: خدمات تیم سیار و تلفن 123 از زیر مجموعه های آن است که به کنترل کاهش آسیب های اجتماعی اهتمام دارند.

علی شیری با اشاره به مزاحمت های تلفنی برای شماره 123 بهزیستی بیان کرد: از 39 هزار و 942 تماس که در سال گذشته با این سامانه برقرار شد تنها 7 هزار و 370 تماس مرتبط بود.

انتهای پیام/78005*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول