اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فیلم ـ تئاترهای جدید «نمایش نِت» اعلام شد+ اسامی

فیلم ـ تئاترهای نمایش نِت در هفته چهارم تیرماه (22 تا 27 تیر ) مشخص شد.

فیلم ـ تئاترهای جدید «نمایش نِت» اعلام شد+ اسامی

به گزارش خبرگزاری فارس، پخش فیلم تئاترهای نمایش نِت در هفته چهارم تیرماه و از یکشنبه بیست و دوم تا جمعه بیست و هفتم با 4 فیلم تئاتر جدید در خدمت مخاطبان و علاقمندان این هنر نمایشی خواهد بود:

یکشنبه 22 تیرماه از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر «نیرنگ اورنگ» به کارگردانی مرتضی برزگرزادگان. نمایش کمدی موزیکال «نیرنگ اورنگ» درباره فردی فریبکار به نام اورنگ است که از درگیری ۲ حاجی سود جسته و به آن ها و پسران شان با ایجاد اختلاف نیرنگ می زند.

سعید کنگرانی، محمدرضا آزادفرد، محمد پورا، الهه پورجمشید، مهناز غمخوار، داود معینی کیا، محمود موسوی و اسماعیل پوریوسف بازیگرانی هستند که در این نمایش ۷۵ دقیقه‌ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این اثر می توان به محمد پورا، سامان توحیدی طراحان حرکت، جواد ندیمی، الناز طهامی، مهدی سلطانی و مجتبی رفیعی گروه حرکت، مبینا چاپی و علی فعلی موسیقی، امیر ترحمی طراح نور، فریبا نور شعاع حسینی طراح گریم، مرتضی برزگرزادگان طراح صحنه و لباس، مجتبی رفیعی و صدف الماسی گروه کارگردانی، کورش برزی، مسعود نیکو و یلدا ابراهیمی گروه عکاسی، گیتی شاکری روابط عمومی، نوشین ترحمی دستیار طراح لباس، رسول نجفی ساخت دکور و محسن الماسی مدیر تولید اشاره کرد.   

سه شنبه 24 تیرماه  از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر «باغ آلبالو» به کارگردانی قطب الدین صادقی:

نمایش «باغ آلبالو» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی در تماشاخانه «شانو» روی صحنه است. صادقی در اجرای این نمایش رویکرد جدیدی به نمایش‌نامه معروف چخوف داشته است. در این نمایش کل ماجرا از زبان روح گریشا فرزند غرق شده بانو رانفسکایا روایت می‌شود و این شخصیت قبل از هر پرده به‌عنوان راوی اشعاری را می‌خواند.

نمایش‌نامه چخوف درباره داستان یک زن اشراف‌زاده روس و خانواده‌اش است که به‌علت قرض، رو به ورشکستگی هستند و باغ آلبالوی خاطره‌انگیزشان در گرو بانک است و چون خانواده غیر از قرض عایداتی ندارد، قرار است در موعد معینی باغ و ملکشان حراج شود. درعین‌حال، این خانواده هیچ کاری برای نجات خود و جلوگیری از فروش باغ انجام نمی‌دهند و در پایان، باغ آلبالو به یک دهقان‌زاده تازه به ثروت رسیده فروخته می‌شود و... ایمان اسدی، دلبر انوشی، رضا برزن، صبا بهرامی، نیما جمالی، حامد دلیریان، هانیه سعیدی، صدف صدیق زاده، سپیده طاهری، اهورا علیزاده، نگار فریدی، آرمان متین‌نیا، آرمان میرزایی و محمدحسین هادی بازیگران این اثر نمایشی هستند. 

پنج شنبه 26 تیرماه  از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر «اصل 44 قانون اساسی» به کارگردانی مریم اسماعیلی. اصل 44 قانون اساسی به نویسندگیِ مریم اسماعیلی و حسین فرخزاده و کارگردانیِ مریم اسماعیلی در سالن استاد انتظامیِ خانۀ هنرمندان روی صحنه رفت.

سها آردم، امین محمودی، پیروز محمدی و مریم علی‌یار در آن به ایفای نقش می‌پردازند. در این نمایش، خانواده‌ای متوجه می‌شوند که از زیر پاهای آنان، نفت بالا زده است و در پیِ خلاص‌شدن از خانه به تکاپو می‌افتند؛ اما مشکلاتی گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود.

این اثر، تلاشی است برای مداقه در رابطه با مالکیت و هویت انسانی؛ هویتی که در گروی قدرت پیدا و پنهانِ پرسشی چون «مالک چه کسی است؟» همیشه در نوسان است. سعی بر آن است که این اصل را در مرزهای بدن خود ملغی کنیم؛ اما آیا می‌توان مالک بدن خود نبود؟ آیا اصلاً، ما مالکِ بدنمان هستیم؟ مرزهای این مالکیت کجاست؟ تضاد فرد با جمع، چگونه مرزهای این مالکیت را جابه‌جا می‌کند؟ این نمایش، ماجرای بدن، در مواجهه با این پرسش‌ها است؛ پس، برای آنکه مخاطب را با این پرسش مواجه کند، نام آن «اصل ۴۴ قانون اساسی» انتخاب شده است.

دیگر عوامل این متن عبارت‌اند از: دستیاران کارگردان: علی فرازی و مهسا صابری؛ طراح لباس: خورشید شیخوند؛ طراح صحنه: حسام حسینی؛ موسیقی و طراح صدا: امید سعیدی؛ طراح نور: علی کوزه‌گر؛ گریم: یاسمن باقری؛ طراح پوستر و گرافیک: حامد رسول‌آبادی؛ ساخت تیزر: محمد نوحی و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.

جمعه 27 تیرماه از ساعت 18 با پخش فیلم تئاتر «اقلیت» به کارگردانی پدرام صمدی. در این نمایش مجید اکبری، بهار اکبری، حسن بمبایی چی، مجتبی بیات، وحید رحیمی، آرشام جهانپور، سارا عباسی، کیمیا فتحعلی، پانیذ نجفقلی، هیوا امینی و حسین آقاکثیری به ایفای نقش می پردازند.

همچنین هادی لطف آبادی (طراح صحنه)، سیما قاسمی (طراح لباس)، محمدرضا رمضانیان (طراح صدا)، پدرام صمدی (طراح نور)، دلارام ایزدی (طراح فیگور پوستر)، سینا (محمد جواد) آقایانی (طراح پوستر و گرافیست)، کتایون فتحعلی (دستیار کارگردان)، تارا رونقیان، حمید نادری (دستیاران طراح صحنه)، کیانا فخرقاسمی (دستیار طراح لباس)، نیلوفر مفیدی، کیمیا فتحعلی (ساخت آکسسوار)، محمدرضا رمضانیان، کتایون فتحعلی (اتاق فرمان)، (سورنا جوانی عکاس)، امین جلیلی، محمد باقر کشاورز، سعید نوروزجو، محمدرضا نوحی (تیزر)، یاسمن طاهری، محمد باقر کشاورز (مدیران تبلیغات مجازی) و احمد عظیمی و صدرا صباحی (روابط عمومی) در این نمایش همکاری می کنند.

در خلاصه نمایش این اثر آمده: فقیری مشغول تکدی گری مقابل کافه ای است که با ورود دلقک به آنجا رقابتی بین این دو برای درآمد بیشتر شکل می گیرد و...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول